مدیر مخابرات منطقه هرمزگان خبر داد:

راه‌اندازی ۵ سایت 5G تلفن همراه در استان هرمزگان

مهدی حیدری، مدیر مخابرات منطقه هرمزگان در یک نشست خبری در جمع رسانه نگاران استان، اقدامات و پروژه‌های شاخص مخابرات منطقه هرمزگان را از ابتدای سال ۱۴۰۱ تشریح کرد و از راه‌اندازی ۵ سایت تلفن هرمزگان با تکنولوژی 5G خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز، مدیر مخابرات منطقه هرمزگان ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر به مردم هرمزگان، گفت: «در این‌ یک ساله گذشته مخابرات هرمزگان با عبور از شرایط تحریم‌ها و تحولات کشور توانسته است در زمینهٔ خدمت‌رسانی به مردم توسعه ارتباطات سیار دستاوردهایی را داشته باشیم.

وی افزود: در این راستا تلاش شبانه‌روزی از سوی کارشناسان مخابرات هرمزگان در خصوص پوشش مناسب مخابراتی صورت گرفته و در آینده نزدیک، تعداد بیشتری از روستائیان استان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند خواهند شد».

مهدی حیدری در خصوص افزایش تعداد سایت‌های تلفن همراه و اعتبارات آن، افزود: «راه‌اندازی ۳۳ سایت جدید تلفن همراه با اعتباری بالغ و ۷۸۰ میلیارد ریال، ارتقاء تکنولوژی ۱۸ سایت تلفن همراه به نسل ۴ با اعتباری بالغ و ۱۹۷ میلیارد ریال، راه‌اندازی سایت تلفن همراه با آخرین تکنولوژی ارتباطات سیار با اعتبار ۲۷۵ میلیارد ریال در یک‌ساله گذشته صورت گرفته است».

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان در رابطه با بسترسازی و توسعه سرویس‌های مخابراتی گفت: «در حوزه تلفن ثابت ظرفیت‌سازی ۱۳۷۰۰ مشترک، در اینترنت پرسرعت ظرفیت‌سازی ۱۰۰۰۰ و سرویس‌دهی تجاری ظرفیت‌سازی ۳۰۰ مورد انجام‌شده است».

مهدی حیدری بابیان مزایای فیبر نوری از جهت سرعت و امنیت نسبت به کابل مسی قدیمی، تصریح کرد: «ارائه سرویس اینترنت پرسرعت فیبر نوری تاکنون برای بیش از ۶ هزار مشترک در نقاط مختلف شهری و روستایی استان فراهم‌شده، همچنین، گسترش فیبر نوری می‌تواند خدمت‌رسانی به مردم را افزایش و شکاف دیجیتالی جامعه را کاهش دهد. از سویی رویکرد وزارت ارتباطات، ایجاد ۲۰ میلیون پورت اینترنت مبتنی بر فیبر نوری و ایجاد زیرساخت‌های فیبر نوری شهری و بین‌شهری و روستایی است».

حیدری افزود: «در راستای این برنامه‌های دولت، قرار است توسعه فیبر نوری در مناطق کمتر توسعه‌یافته به میزان بیش از ۷۰ هزار متر برسد».

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان در ادامه تشریح اقدامات مخابرات استان تشریح کرد: «در راستای پایداری ارتباطات و امکان ارائه سرویس‌های نوین مخابراتی، تاکنون تعداد ۱۱ مرکز روستایی با اعتباری بالغ و ۵۵ میلیارد ریال به کافوی نوری ارتقا یافته‌اند».

حیدری، ارائه سرویس‌های دیتای تجاری با سازمان‌ها و ارگان‌ها در راستای توسعه کسب‌وکارهای دیجیتال، بسترسازی استقرار دولت الکترونیک تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت در شهرک پیامبر اعظم به تعداد بیش از ۸۰۰ مشترک، راه‌اندازی سرویس تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت adsl در شهرک پیامبر اعظم بیش از ۸۰۰ مشترک را از دیگر اقدامات شرکت مخابرات هرمزگان عنوان کرد.

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان در خصوص مشکلات و خسارات ناشی از سرقت کابل‌های تلفن در سطح شهر بندرعباس گفت: «در سال‌های گذشته میلیاردها تومان، تجهیزات مخابراتی شرکت مخابرات سرقت شده است، عمده علت تأخیر در رفع خرابی تنها ناشی از سرقت‌ها نبوده است؛ بلکه، افزایش قیمت ملزومات و تجهیزات مخابراتی و متأسفانه عدم ترمیم و عدم افزایش مناسب تعرفه‌های مخابراتی، روند ترمیم خسارات و ارائه خدمات را با کندی روبه‌رو کرده است».

وی اذعان داشت: «جنس کابل‌ها و سیم‌های مخابراتی از مس است و از نظر مادی برای سارقان بسیار ارزشمند بوده و مس این سیم‌ها را می‌فروشند. پیش‌تر، سرقت‌ها در مناطق کم‌جمعیت‌تر و دور از دسترس که احتمال خطر کمتری برای سارقان داشت انجام می‌شد؛ اما مدتی است که مراکز بزرگ و مناطق پرتردد هم از آسیب سارقان در امان نمی‌مانند».

یک روش‌های مناسب برای جلوگیری از افزایش سرقت‌ها، گزارش‌های مردمی است و روش دیگر برای شرکت مخابرات، جایگزین کردن فیبر نوری به‌جای مسی است و در کنار آن، بهتر است مردم با دیدن موارد این‌چنینی موضوع را به نیروی انتظامی یا مخابرات گزارش کنند.

وی در پایان گفت: «توسعه و ارتقاء زیرساخت‌های مخابراتی در تمام حوزه‌ها با هدف ارائه خدمات باکیفیت و مناسب به مشتریان در دستور کار مخابرات منطقه هرمزگان است».