راه اندازی پایگاه موتورلانس در بندرعباس

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه از آغاز به کار دو پایگاه موتورلانس در شهر بندرعباس در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز، دکتر محمود حسین‌پور صبح امروز در این خصوص، گفت: توسعه پایگاه‌های موتورلانس می‌تواند، راهکار مناسبی، در مقابل افزایش درخواست برای خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و کمبود آمبولانس، در سطح استان باشد.

وی افزود: موتور آمبولانس‌ها، دارای تمام تجهیزات پزشکی لازم جهت ارائه خدمات به بیماران در موارد فوریت‌های پزشکی است و استفاده از موتورلانس، به‌خصوص در مناطق پرتردد و شلوغ و همچنین در ساعات پیک ترافیک، کمک شایانی به کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار می‌کند و این مهم می‌تواند نقش مهمی در کاهش اثرات سوءناشی از حوادث و بیماری ها داشته باشد.

حسین‌پور تصریح کرد: در مواردی که بیمار بعد از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط تیم موتورلانس، نیاز به اعزام به مراکز درمانی داشته باشد، تیم آمبولانسی پشتیبان به محل اعزام و بیمار را به بیمارستان منتقل خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو دستگاه موتورلانس در پایگاه مشیردوانی و یک دستگاه موتورلانس در پایگاه اسکله حقانی مستقر و آماده ارائه خدمات به عموم مردم هستند.