سخنگوی شورای شهر بندرعباس عنوان کرد؛

رقابت ۷ نفر برای سکانداری شهرداری بندرعباس

سخنگوی شورای شهر بندرعباس از گزینه‌های نهایی تصدی پست شهرداری بندرعباس رونمایی و اعلام کرد نهایتا تا آخر هفته تکلیف شهردار بندرعباس ازمیان ۷ کاندید اعلام شده، مشخص خواهد شد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از مهر، اسماعیل بواشه در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت انتخاب شهردار بندرعباس اظهار داشت: قبل از هر نکته‌ای بار دیگر از مردم شریف و نجیب شهر بندرعباس که به این ۱۱ عضو شورا رای اعتماد دادند تا در جهت منافع آنان خدمت کنیم قدردانی می‌کنم.

وی افزود: اعضای منتخب دوره ششم شورای اسلامی شهر بندرعباس با توجه به مشکلات و شرایط حساس شهرداری و از دست ندادن وقت، پیش از مراسم تحلیف جلسات غیر رسمی متعددی تشکیل دادند و در خصوص مسائل مختلف شورا تصمیم گیری شد.

سخنگوی شورای شهر بندرعباس گفت: با توجه به اینکه مهمترین وظیفه اعضای شورا طبق ماده ٨٠ قانون وظایف شوراها انتخاب شهردار است در مورد ابقاء یا عدم ابقاء شهردار سابق تصمیم گیری صورت گرفت که در پایان ضمن عدم ابقاء آقای امینی زاده، مهندس عبدالحسین ارجمند بعنوان سرپرست شهرداری بندرعباس انتخاب و معرفی شد.

وی تصریح کرد: دیگر مسئله نوع انتخاب گزینه‌های تصدی پست شهرداری بود، ما در این زمینه ۲ روش پیشنهادی داشتیم روش اول ارائه فراخوان برای ثبت نام پست شهرداری و روش دوم نیز این بود که معرفی گزینه‌ها بوسیله اعضای شورا و یا گزینه‌هایی که به آنان از سوی نخبگان پیشنهاد شده را در جلسه شورا مطرح و سپس از آنان برای ارائه برنامه دعوت شود که اعضای شورا پس از رای گیری روش دوم را ملاک انتخاب شهردار بندرعباس قرار دادند.

بواشه افزود: با بررسی و مشورت‌های صورت گرفته توسط اکثریت اعضا شورا، نهایتاً پس پالایش ۷ گزینه برای تصدی پست شهرداری بندرعباس از سوی اعضای محترم شورا جهت ارائه برنامه معرفی شدند که مطابق جدول زمان‌بندی روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۷و ۱۸ مردادماه به ترتیب حروف الفبا کاندیدها در جلسات شورا حاضر و برنامه‌های خود را ارائه دهند.

وی گفت: این ۷ گزینه به ترتیب شامل حسین اخلاقی، سید ناصر اشرفی، علی تیماس، عباس کمالی، محمد مالکی زاده، محمد محسنی و مهدی نوبانی هستند.

سخنگوی شورای شهر بندرعباس گفت: نهایتاً پس از ارائه برنامه‌ها و جمع بندی نهایی، شهردار جدید بندرعباس با رای منتخبان مردم در شورای اسلامی شهر بندرعباس انتخاب و معرفی خواهد شد.

وی در پایان ضمن تقدیر از زحمات ۸ ساله امینی زاده شهردار سابق تاکید کرد: با توجه به اینکه شهردار فعلی ابقا نشده و شهر بندرعباس نیز مشکلات متعددی دارد از این رو با قید فوریت و بدون اتلاف وقت کار بررسی گزینه‌ها و انتخاب شهردار را پیش خواهیم برد تا به سرعت امور مربوط به شهرداری را در دست بگیرد.