رکوردار هرمزگانی صعود به لیگ برتر فوتبال: به پیشنهاد سرخابی‌های پایتخت نه نمی‌گویم/حق هرمزگان حضور در لیگ برتر است

"مهرداد آوخ" ۳۲ ساله فوتبالیست هرمزگانی است که پس از تیم های آلومینیوم هرمزگان، پدیده مشهد، گل گهر سیرجان و مس رفسنجان، پنجمین صعود به لیگ برتر را با تیم مس کرمان تجربه کرد و از این حیث می تواند در بین رکوردداران فوتبال ایران لقب بگیرد.

آوخ در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه آدم ماجرا جویی هستم و چالش های سخت را دوست دارم، در خصوص عوض کردن تیم هایش در این چند سال گذشته، گفت: در فوتبال حرفه ای این قضیه بسیار جا افتاده است و بنده در هر تیمی حد اقل دو سال فعالیت داشته ام.

وی در خصوص دلیل اینکه تیم مس کرمان را انتخاب کرده است، افزود: پیشنهادات دیگری هم داشتم ولی جدا از اینکه در این شهر با توجه به نزدیکی به بندرعباس برای رفت و آمد با خانواده ام شرایط بهتری داشت، تیم مس کرمان امکانات خوب و جو دوستانه ای دارد و بسیاری از دوستان و هم بازی هایم در این تیم هستند.

این بازیکن هرمزگانی ادامه داد: اگر به عقب برگردم باز هم مس کرمان را انتخاب خواهم کرد به نظرم در فوتبال ایران یکی از مهم ترین اصول برای موفقیت، شناخت همبازی و طرف مقابل است که این اصل برای من بسیار مهم بود.

آوخ اضافه کرد: تلاشم همیشه برای بهترین بوده است. هنگام ورود به مس کرمان گفتم که قهرمان می شویم و برای این کار ما باید کاری بهتر و بزرگتر از سال‌های قبل برای قهرمانی انجام می‌دادیم از این رو در ابتدا با این تفکر پیش رفتیم و بیشتر بازی ها را برای برد بازی کردیم.

وی بیان کرد: دلیل اینکه از خیلی از تیم های دیگر موفق تر بودیم این بود که در تیم اعتماد و دوستی وجود داشت که این مهم ترین اصل در بازی ها بود.

آوخ در رابطه با بازی نکردن در مسابقات جام حذفی در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال تهران، اظهار کرد: فرزاد حسین خانی در ابتدا دو تیم خوب را در کنار هم گذاشت که تمام نفرات فاصله کمی با یکدیگر داشتند و از روز اول به ما گفته شد که کسانی که در لیگ بازی می کنند در جام حذفی شرکت نخواهند کرد و بنده به این دلیل در مسابقات حذفی شرکت نکردم که کار درستی هم بود.

وی ادامه داد: از بچگی جنگیدن در زندگی را یاد گرفته ام و همیشه در رقابت با خودم بوده ام که این قضیه رمز موفقیتم بوده است.

آوخ در رابطه با بازی‌های خود گفت: بهترین زوج مهاجم خود را تاکنون اکبر صغیری و پیمان رنجبری می دانم.

وی در ارتباط با برنامه های امسال خود بیان کرد: در حال حاظر با مس کرمان قرارداد دارم و قطعا در سال بعد هم در مس کرمان خواهم بود.

آوخ در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادی از تیم های سرخابی پایتخت داشته یا خیر، گفت: در سال‌های گذشته پیشنهاد از برخی تیم های پایتخت را داشته ام ولی متاسفانه شرایطم برای رفتن مهیا نبوده و اگر روزی پیشنهادی از تیم هایی مانند پرسپولیس یا استقلال شود، قطعا قبول خواهم کرد.

وی ادامه داد: در این سال‌ها پیشنهاداتی از کشور هایی مثل تایلند، هند، اندونزی و عمان داشته ام که قبول نکرده ام.

آوخ در رابطه با فوتبال بندرعباس گفت: با آمدن امیر خلیفه اصل به عنوان سرمربی به تیم شهرداری بندرعباس بسیار به این تیم کمک شد. وی مربی توانمندی است و بندرعباس باید قدر چنین اشخاصی را بدانیم. از نظر من حق هرمزگان حضور در لیگ برتر است. همچنین برای تیم فولاد هرمزگان بسیار خوشحالم که رو به پیشرفت است. بنده به جرات می توانم بگویم که آرزوی فوتبالی من پیشرفت فوتبال بندرعباس است.

وی ادامه داد: وظیفه ام است که برای شهرم تلاش کنم و اگر یکی از تیم های هرمزگان به لیگ برتر راه پیدا کند قطعا به استان هرمزگان بازخواهم گشت.

در پایان این فوتبالیست هرمزگانی گفت: اگر تیمی در بندرعباس پیشرفت کند و درجات بالا راه پیدا کند، قطعا اتفاق خوبی برای همه خواهد افتاد از این رو خواهشمندم که هر کسی هر طور که می تواند به پیشرفت آن کمک کند.

گفت و گو از پرنیان بلوچی، خبرنگار ایسنا