رکورد ورود خودرو به جزیره قشم شکسته شد

سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: با ورود بیش از ۱۹ هزار دستگاه خودرو در ۷۲ ساعت گذشته(۲۵ تا ۲۸ اسفند ۱۴۰۰) رکورد ورود خودرو به این جزیره از مسیر بندر پهل به لافت شکسته شد.

به گزارش تیلا نیوز، رامین جعفرپور در گفت و گو با ایرنا افزود: با ورود ۱۹ هزار و ۷۱۷ دستگاه خودرو از طریق شناورهای لندینگ کرافت (شناورهای ویژه حمل خودرو از روی دریا) در سه روز گذشته موجب شکسته شدن رکورد ورود خودرو به این جزیره شد.

وی ادامه داد: ورود این تعداد خودرو به جزیره قشم نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ و قبل از شیوع گسترده ویروس کرونا حدود ۳۷ درصد رشد داشته است.

سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال ستاد اجرایی خدمات سفر قشم توضیح داد: بیشترین آمار ورود خودرو به جزیره قشم در مدت مشابه(۲۵ تا ۲۸ اسفند ۱۳۹۷) قبل از شیوع و هم گیری ویروس کرونا ۱۱ هزار و ۹۵۲ دستگاه خودرو ثبت و گزارش شده است.

جعفر پور در پاسخ به این سوال که علت ازدحام بی سابقه خودروها در آستانه نوروز در محل بندر پهل برای سفر به قشم چیست، اظهار داشت: در ۷۲ ساعت گذشته بیشتر گردشگران و مسافران نوروزی از طریق زمینی با استفاده از با خودروهای شخصی و عمومی وارد جزیره قشم شدند که این نشان از اقبال مسافرت ها از طریق سفرهای زمینی به این جزیره دارد.

اسکله بندرپهل به عنوان مهم‌ترین معبر مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور و همچنین تردد شهروندان دو شهرستان خمیر و قشم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسیر دریایی بندرهای پهل بندرخمیر و لافت جزیره قشم تنها مسیری است که بومیان، مسافران، تاجران و گردشگران با خودرو بین جزیره قشم و سرزمین مادری رفت وآمد می‌کنند.

شهرستان خمیر بواسطه فاصله نزدیک با قشم پل ارتباط دریایی حمل ونقل خودرو و مسافر بوسیله لندینگ کرافت ازبندرپل به لافت است.

اسکله بندرپهل نیز در ۷۰ کیلومتری بندرعباس و ۳ کیلومتری روستای پل و در ۱۸ کیلومتری بندر خمیر قرار دارد درواقع کوتاه‌ترین مسیر دریایی تا جزیره قشم است.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق اسکله پهل بندرعباس به اسکله لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های سفید و غروب منحصر به فرد به عنوان مروارید خیج فارس شناخته می شود.

این جزیره زیبا با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.