رییس سازمان غذا و دارو:‌ ۳ میلیون واکسن کرونا از طریق مناطق آزاد وارد کشور می‌شود

تاکنون چهار میلیون و ۳۰۵ هزار و ۲۴۲ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۸۲ هزار و ۵۹۴ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند.

محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو از واردات سه میلیون واکسن کرونا از طریق مناطق آزاد خبر داد. وی تصریح کرد: در طول این هفته نیز محموله چند میلیونی واکسن های ایرانی کرونا وارد بازار می شود که با دستور وزیر بهداشت مجوزهای تزریق صادر خواهد شد.

به گزارش تیلا نیوز، محمدرضا شانه ساز در حاشیه انعقاد تفاهم نامه سازمان غذا و دارو با شورای عالی مناطق آزاد، تجاری و ویژه اقتصادی در جمع خبرنگاران افزود: این واردات بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و با توجه به اینکه محدودیت هایی برای واردات واکسن در سایر بخش ها است، برنامه ریزی شده این تعداد واکسن از طریق مناطق آزاد انجام شود و این کار به سرعت در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در طول این هفته نیز محموله چند میلیونی واکسن های ایرانی کرونا وارد بازار می شود که با دستور وزیر بهداشت مجوزهای تزریق صادر خواهد شد.

شانه ساز با بیان اینکه روش های تولید واکسن های کرونا در کشورهای مختلف یکسان است، گفت: افرادی که در مرحله اول واکسن خارجی تزریق کرده اند اگر به دلایلی تامین آن واکسن ها امکان پذیر نشد در مرحله دوم از واکسن ایرانی استفاده می شود و این روش در اکثر کشورهای با جمعیت بالا استفاده شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: البته ما از واکسن های وارداتی نیز استفاده می کنیم تا کمبودی پیش نیاید.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طبق استانداردهای سازمان جهانی بهداشت از ظرفیت های تولید داخل نیز استفاده می کنیم و در تیر ماه تولید واکسن علیه کرونا با همکاری روسیه را آغاز خواهیم کرد.

تاکنون چهار میلیون و ۳۰۵ هزار و ۲۴۲ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۸۲ هزار و ۵۹۴ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند.

مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به پنج میلیون و ۱۰۷ هزار و ۸۳۶ دوز رسید.