رییس کل دادگستری هرمزگان: دستور قضایی برای ترخیص ۳۲ هزار تن روغن از گمرکات استان صادر شد

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به انباشت (دپوی) ۱۵۰ هزار تن روغن خام در انبارهای بنادر و گمرکات استان، از صدور دستور قضایی برای ترخیص ‌۳۲ هزار تن روغن خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز نقل از ایرنا، مجتبی قهرمانی روز دوشنبه در جریان سی و هشتمین بازدید خود از بندر شهید رجایی بندرعباس اعلام کرد: تصمیم لازم برای تسریع در روند ترخیص محموله ۳۲ هزار تنی روغن به منظور تأمین مواد اولیه مورد نیاز تعداد زیادی از کارخانه‌های تولید روغن خوراکی در سراسر کشور اتخاذ شده است.

وی افزود: به منظور تأمین ناوگان حمل و نقل مورد نیاز برای انتقال این محموله بزرگ روغن، مقرر شد تعداد کامیون های موجود در بندرشهید رجایی بندرعباس دوبرابر شود و خروج و بارگیری نیز به صورت ۲۴ ساعتی ادامه یابد تا در اسرع وقت روغن های وارداتی به‌ صورت کامل تخلیه و برای کارخانه‌های تولید روغن خوراکی در اقصی نقاط کشور ارسال شود.

قهرمانی اضافه کرد: با توجه به مشکلات تنها کارخانه تولید روغن خوراکی هرمزگان در تأمین مواد اولیه، قرار شد به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت خطوط تولید، با هماهنگی اداره کل صنعت معدن تجارت، میزان قابل توجهی مواد خام اولیه به این کارخانه تحویل داده شود تا ضمن تولید حداکثری، محصولات خود را به سرعت روانه بازار کند.