زاهدی وفا خبر داد؛ نحوه اجرای افزایش حقوق بازنشستگان فردا اعلام می‌شود

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نحوه اجرای افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی فردا اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی زاهدی وفا، در نشست روز سه شنبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه اقشار بازنشستگان در گذشته جایگاه و منزلت خود را از دست داده بودند، افزود: در برنامه ریزی ها و سیاست‌ها این قشر مورد کم توجهی قرار گرفته بودند.

وی با تأکید بر اینکه تلاش کردیم اتفاقات بهتری رخ دهد اما وارث وضعیت گذشته هستیم، تصریح کرد: ناترازی هایی در صندوق‌های بازنشستگی وجود دارد که یکی از چالش‌های ما در وزارت خانه محسوب می‌شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: تصمیمات مهمی گرفته نشده به طوری که هم اکنون دو صندوق از صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت متکی هستند. در حالی که باید تعادل در منابع و مصارف وجود داشته باشد و بتوانند بر اساس فرمول اقتصادی خودشان را اداره کنند.

زاهدی وفا با اشاره به اینکه تصمیمات در خصوص بازنشستگان در سطح قوانین دولت و مجلس است، خاطرنشان کرد: ۱۷ صندوق در کشور داریم که البته آنها هم مشکلاتی دارند و براساس قانون ساختار رفاه باید ادغام شوند.

وی همچنین در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی اظهار داشت: هیئت وزیران این موضوع را به وزرای عضو در هیئت امنای تأمین اجتماعی واگذار کرد و ما باید در چارچوب مصوبه شورای عالی کار تصمیم می‌گرفتیم که البته محدودیت‌های منابع نیز وجود دارد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری جلساتی با نمایندگان بازنشستگان خبر داد و افزود: در جلسات برگزار شده تصمیم گرفتیم قانون را اجرا و بر نحوه اجرای آن نیز توافقاتی صورت گرفت و در این رابطه جلسه‌ای در روز چهارشنبه با نمایندگان این افراد داریم که آنها نحوه افزایش را اعلام خواهند کرد.

زاهدی وفا در خصوص واگذاری سهام به بازنشستگان گفت: یکی از پیشنهاداتی که مطرح شده این است که صندوق زمین و ساختمان برای بازنشستگان در هر استان تأسیس شود و در مجموع تصمیمات خوبی اتخاذ شده که این موضوع نیز فردا در جلسه اعلام خواهد شد.