سازمان جهانی بهداشت: اومیکرون هنوز تلفاتی نداشته است

به رغم شناسایی ویروس جهش یافته جدید کرونا موسوم به اومیکرون، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که این ویروس به رغم شیوع جهانی آن هنوز تلفاتی نداشته است.

ایرنا: به رغم شناسایی ویروس جهش یافته جدید کرونا موسوم به اومیکرون، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که این ویروس به رغم شیوع جهانی آن هنوز تلفاتی نداشته است.

تارنمای «نیوز۱۸»(News۱۸) وابسته به سی ان ان گزارش داد: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد هنوز گزارشی درباره مرگ و میر ناشی از این ویروس ارائه نشده است. این درحالیست که ویروس به ۳۸ کشور جهان سرایت کرده و مقامات کشورها تلاش می کنند در بحبوحه هشدارها درباره تاثیر آن در تخریب بهبود اقتصادی جهان، جلوی گسترش آن را بگیرند.

آمریکا و اتریش جدیدترین کشورهایی هستند که از شیوع این ویروس با منشا داخلی خبر داده اند این در حالیست که مبتلایان به اومیکرون در آفریقای جنوبی از سه میلیون نفر گذشته است.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده شاید تا چند هفته طول بکشد که معلوم شود این ویروس تا چه اندازه خطرناک است و شدت بیماری ناشی از آن تا چه میزان است و این که واکسن ها تا چه مقدار می توانند در پیشگیری از ابتلا به این سویه جهش یافته موثر باشند.

با این حال سرعت شیوع ویروس باعث شده که سازمان جهانی بهداشت هشدار دهد این ویروس می تواند در چند ماه آتی بیش از نیمی از مبتلایان را در اروپا را به خود اختصاص دهد.

کریستالینا جیورجیوا رئیس صندوق بین المللی پول روز جمعه هشدار داد که سویه جدید کرونا مانند دلتا می تواند روند بهبود اقتصادی جهان را کاهش دهد.

وی تاکید دارد که حتی قبل از ورود سویه جدید نیز نگران بهبود اقتصادی جهان بودیم.

نتایج تحقیقات جدید در آفریقای جنوبی نشان می دهد اومیکرون از نظر سرعت سرایت سه برابر دلتا است.

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داده ویروس اومیکرون حداقل در ۱۰ ایالت از آمریکا شناسایی شده، این ویروس از ایالت هاوایی تا نیویورک را شامل می شود.

این نشریه آمریکایی می نویسد: با گذشت اندک زمانی بیش از یکهفته پس از اعلام خبر شیوع اومیکرون سویه جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی اکنون این ویروس جدید، در ایالت هایی همچون، مریلند، یوتا، میسوری، پنسیلوانیا، نیویورک، کلُرادو، مینه سوتا، کالیفرنیا، هاوایی و نبرسکا شناسایی شده است.