کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان خبر داد؛

سامانه جدید بارشی از اواخر روز دوشنبه وارد استان هرمزگان می شود

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: سامانه جدید بارشی از اواخر وقت فردا دوشنبه و اوایل روز سه شنبه از غرب وارد استان می شود و تا ساعات ظهر روز چهارشنبه فعالیت خواهد داشت.

به گزارش تیلا نیوز، مجتبی حمزه نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سامانه بارشی که همه نقاط هرمزگان را در برمی گیرد؛ سبب رگبار باران، رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد خواهد شد و از ساعات بعدازظهر روز چهارشنبه از مناطق شرقی استان خارج خواهد شد.

وی بیان کرد: احتمال تقویت این سامانه بارشی در روز سه شنبه در برخی مناطق غربی، شمالی و شرقی هرمزگان وجود دارد که توصیه می‌شود از قرار گرفتن در حریم رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات در این مناطق خودداری شود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: امروز یکشنبه نیز ماندگاری هوای سرد بویژه در مناطق شمالی و ارتفاعات استان پیش‌بینی می‌شود که انتظار می رود تمهیدات لازم جهت محافظت از محصولات کشاورزی در برابر باد و کاهش دما اتخاذ شود.

حمزه نژاد اضافه کرد: از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه به طور موقت با افزایش ابرناکی، افزایش ۲ تا چهار درجه‌ای دمای کمینه پیش بینی می‌شود.