سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان؛ ۵۰ درصد از مبتلایان کرونا در هرمزگان ناشی از دلتای هندی است

در هفته‌های آینده غالب کرونا در هرمزگان ناشی از دلتای هندی می‌شود و با توجه به سرعت بالای انتقال، رعایت دقیق و جدی شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم بسیار ضروری است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: طبق بررسی‌های انجام شده در روزهای اخیر،نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ درصد از موارد ابتلای ویروس کرونا در استان ناشی از کرونای دلتای هندی است.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایرنا، دکتر فاطمه نوروزیان روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: متفاوت بودن الگوی آزمایشگاهی نمونه برخی مبتلایان نسبت به کرونای انگلیسی و علائم بالینی شبیه به کرونای هندی این مبتلایان را از جمله نتیجه بدست آمده از بررسی‌های روزهای اخیر بوده است.

وی با اشاره به سرعت بیش از ۲برابری ویروس دلتای هندی به نسبت کرونای انگلیسی پیش بینی کرد: در هفته‌های آینده غالب کرونا در هرمزگان ناشی از دلتای هندی می‌شود و با توجه به سرعت بالای انتقال، رعایت دقیق و جدی شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم بسیار ضروری است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارداشت: در روزهای اخیر فوت یک بیمار از شهرستان میناب بر اثر ابتلای به کرونای دلتای هندی تایید شده است.

شمار جانباختگان کرونا در هرمزگان به هزار و ۵۱۰ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارداشت: در شبانه روز گذشته با جان باختن ۹ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان، شمار کل جانباختگان در استان به هزار و ۵۱۰ نفر رسید.

نورزیان گفت: افراد فوتی شامل چهار مرد و پنج زن در بازه سنی ۳۲ تا ۸۱ سال از شهرستان های بندرعباس، بندرلنگه، بندرخمیر، رودان و سیریک بودند.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته همچنین ۲۲۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های هرمزگان بستری شدند و اکنون در مجموع ۷۷۲ نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبت هستند.

این مسوول یادآورشد: از مجموع بستری های هرمزگان، ۱۰۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۰ نفر از آن‌ها وخیم است.