سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان: زمان و مکان تزریق واکسن در هرمزگان با پیامک اطلاع داده می شود

سبد واکسن کرونا در استان شامل واکسن‌های آسترازنکا، اسپوتنیک و سینوفارم است که واکسن برکت نیز به این سبد اضافه شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: نوبت دوم تزریق واکسن آسترازنکا از پایان تیرماه در استان آغاز می شود و مردم بدون نیاز به مراجعه حضوری، از مکان و زمان واکسیناسیون مرحله دوم با پیامک یا تماس تلفنی مطلع خواهند شد.

به گزارش تیلا نیوز، دکتر فاطمه نوروزیان با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: سبد واکسن کرونا در استان شامل واکسن‌های آسترازنکا، اسپوتنیک و سینوفارم است که واکسن برکت نیز به این سبد اضافه شده است.

وی با اشاره به اجرای منظم برنامه واکسیناسیون کرونا در هرمزگان، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰۳ هزار و ۲۵۲ نفر در هرمزگان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که به ۳۶ هزار و ۲۸۷ نفر از آن‌ها دوز دوم هم تزریق شده است.

نوروزیان با اشاره به وضعیت قرمز هرمزگان از نظر ابتلا به کرونا، بیان داشت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند و شمار فوتی ها به یک هزار و ۴۷۸ نفر رسید.

این مقام مسوول با انتقاد از کسانی که با وجود وضعیت قرمز استان همچنان در رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگاری می کنند، افزود: مردم باید خطر را جدی بگیرند و بدانند کوچکترین غفلت می تواند جان خود و عزیزانشان را به خطر اندازد.

به گفته وی در شبانه روز گذشته ۲۰۵ مبتلای جدید به شمار مبتلایان بستری در بیمارستان های هرمزگان اضافه شدند و مجموع بستری ها به ۷۸۴ نفر رسیده است.

دکتر نوروزیان مهمترین علت روند صعودی کرونا در هرمزگان را بی توجهی مردم به شیوه نامه های بهداشتی و انجام سفرهای غیرضروری و شرکت در دورهمی های خانوادگی عنوان کرد.

این مقام مسوول بیان داشت: مهمترین گام جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا از هر نوع آن رعایت کامل و جدی شیوه نامه های بهداشتی است و ما از همه مردم درخواست داریم تا حساسیت شرایط را درک کرده و خود را ملزم به رعایت این شیوه نامه جهت حفظ جان خود و عزیزانشان بدانند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا رفتاری ناشناخته دارد و وضعیت ظهور آن در بیماری با بیمار دیگر متفاوت است، گفت: این بیماری در برخی ها با علایم تنفسی، بعضی با علایم گوارشی و در برخی دیگر بدون علامت است.

دکتر نوروزیان با تاکید بر اینکه مراجعه به هنگام به بیمارستان می تواند جان مبتلایان به کرونا را نجات دهد، تصریح کرد: این افراد باید در نظر داشته باشند که در صورت بیشتر شدن علائم از قبیل تنگی نفس، سرفه زیاد، تب طولانی و درد در قفسه سینه باید فوری به بیمارستان مراجعه کنند.