سخنگوی ستاد کرونا: از فردا در شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند / رفت آمد‌ها هم به این شهر‌ها ممنوع است

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از فردا فقط مشاغل گروه یک (ضروری) اجازه فعالیت دارند و بقیه مشاغل همگی تعطیل هستند و رفت آمد‌ها هم به شهر‌های قرمز ممنوع است. ابلاغ این دستور‌ها قبلا صورت گرفته و از فردا جریمه‌ها در صورت تخطی، برای افراد، اعمال خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به بیان توضیحاتی درباره نحوه فعالیت مشاغل گروه یک در شهرهای قرمز پرداخت.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفتگو با خبر ۲۱ گفت: متاسفانه سیستان بلوچستان از نظر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی جزو آخرین استان هاست و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این استان زیر ۴۰ درصد است.

او افزود: از سه ماه پیش نیرو‌های مسلح و ارتش و ناجا، ۱۱۷ درصد رشد در مراقبت از مرز‌ها داشته اند و نظارت کاملی بر رفت و آمد‌های مرز‌ها وجود داشت. اما باز هم شاهد رفت و آمد‌های غیرقانونی از مرز‌ها در برخی استان‌های جنوبی بودیم.

رئیسی ادامه داد: عبور و مرور در مرز‌های غیر قانونی بیشتر از مرز‌های قانونی است و باید کنترل بر این مرز‌ها بیشتر شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به دلیل درگیری های اخیر در افغانستان، هموطنان افغانستانی ما به کشور مهاجرت داشته اند و این نیز یکی از علل افزایش بیماری در جنوب کشور بود.

رئیسی گفت: در نظر داریم برای سیستان و بلوچستان کار‌های ویژه انجام دهیم ابتدا واکسیناسیون را در سنین کمتر هم انجام می‌دهیم و مصوب شد که اکثر ادارات در این استان تعطیل باشند و فقط در ارگان‌های دولتی ضروری ۳۰ درصد از کارمندان حضور داشته باشند. خوشبختانه کمبود تخت در سیستان و بلوچستان نداریم.

او گفت: تاکنون ۳۲۰ هزار دز واکسن برکت تحویل گرفته ایم و هفته آینده یک میلیون دز دیگر دریافت خواهیم کرد و از هفته بعد روند واکسیناسیون منظم‌تر خواهد شد و سرعت واکسیانسیون افزایش خواهد یافت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: از فردا فقط مشاغل گروه یک (ضروری) اجازه فعالیت دارند و بقیه مشاغل همگی تعطیل هستند و رفت آمد‌ها هم به شهر‌های قرمز ممنوع است. ابلاغ این دستور‌ها قبلا صورت گرفته و از فردا جریمه‌ها در صورت تخطی، برای افراد، اعمال خواهد شد.

او گفت: در حال حاضر ده شهرستان تهران از جمله خود تهران، قرمز هستند.