سخنگوی صنعت برق کشور: مجموع نیروگاه‌ها بیشتر از ۵۵ هزار مگاوات نمی‌توانند تامین کنند

میزان مصرف برق ظهر امروز (یکشنبه) به رقم ۶۵ هزار و ۹۱۸ مگاوات رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش داشته است.

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: مجموع نیروگاه‌های حرارتی و برق آبی کشور توانایی تأمین حدود ۵۵ هزار مگاوات برق را دارند و برای جبران کسری ۱۰ هزار مگاوات از طریق جابه‌جایی بار در صنایع و تشویق‌های بخش برق خانگی اقدام می‌کنیم و اگر این مورد جواب ندهد، خاموشی‌های برنامه‌ریزی اعمال می‌شود.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از صداوسیما، سخنگوی صنعت برق کشور گفت: میزان مصرف برق ظهر امروز (یکشنبه) به رقم ۶۵ هزار و ۹۱۸ مگاوات رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش داشته است.

“مصطفی رجبی‌مشهدی” با حضور در برنامه “گفتگوی ۱۸:۳۰” با اشاره به ثبت رکورد جدید در میزان مصرف برق گفت: میزان مصرف برق ظهر امروز (یکشنبه، ۱۳ تیرماه) به رقم ۶۵ هزار و ۹۱۸ مگاوات رسید.

سخنگوی صنعت برق کشور افزود: این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۵۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات سقف مصرفی بود از رشد ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاواتی برخودار است.

وی گفت: مجموع نیروگاه‌های حرارتی و برق آبی کشور بیشتر از ۵۵ هزار مگاوات نمی‌توانند تامین کنند.

وی بیان کرد: مجموع نیروگاه‌های حرارتی و برق آبی کشور توانایی تأمین حدود ۵۵ هزار مگاوات برق را دارند و برای جبران کسری ۱۰ هزار مگاوات از طریق جابه‌جایی بار در صنایع و تشویق‌های بخش برق خانگی اقدام می‌کنیم و اگر این مورد جواب ندهد، خاموشی‌های برنامه‌ریزی اعمال می‌شود.