سخنگوی وزارت بهداشت: استان‌های یزد و هرمزگان دارای پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور هستند

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور با حد مطلوب فاصله بسیار زیادی دارد و استان‌های یزد و هرمزگان دارای پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در هفته گذشته تعداد مراجعه‌های سرپایی کرونا مثبت در کشور حدود ۴۰ درصد افزایش داشته و همچنین شاهد افزایش ۱۷ درصدی در موارد مثبت بستری به علت کرونا و افزایش ۱۰ درصدی در تعداد بیماران فوت شده نسبت به هفته قبل‌تر بودیم.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور گفت: میانگین بروز موارد بستری کرونا مثبت در کشور ۱۳.۱۲ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است و استان‌های ایلام، یزد، کرمان، مازندران و بوشهر به ترتیب دارای بیشترین میزان بروز موارد بستری کرونا مثبت در کشور بودند.

وی ادامه داد: همچنین میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری حدود ۱۲.۱۳ نفر به ازای هر یک میلیون نفر است و استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد و بوشهر دارای بیشترین میزان موارد مرگ و میر ناشی از بیماری ناشی از ویروس کرونا هستند.

معاون وزیر بهداشت گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور با حد مطلوب فاصله بسیار زیادی دارد و استان‌های یزد و هرمزگان دارای پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور هستند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، لاری اظهار کرد: ویروس جهش یافته نوع دلتا سرعت تکثیر و شیوع بالاتری نسبت به جهش‌های قبلی ویروس کرونا دارد و با توجه به شیوع گسترده آن در بسیاری از نقاط کشور، لزوم پایبندی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و در صورت تداوم روند کاهشی عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی، شرایط بیماری در کشور به مراتب سخت‌تر خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: از همه مردم عزیز کشورمان می‌خواهیم که حتی در صورت تزریق واکسن کرونا نیز موارد بهداشتی مانند استفاده از ماسک و عدم حضور در محل‌های سربسته و پرتجمع را رعایت کنند.

وی همچنین گفت: امیدواریم در روزهای آتی با رسیدن محموله‌های جدید واکسن کرونا، فرآیند واکسیناسیون کووید ۱۹ سرعت بیشتری بگیرد.