سفر به دور دنیا با شتر دوکوهانه / آیا آرزوی دیرینه معلم جهانگرد هرمزگانی تحقق می یابد؟

"محمد امیری رودان" معلم جهانگرد ۴۹ ساله هرمزگانی که در ایران او را با رکوردهای ورزشی بی نظیرش و البته سفرهای ماجراجویانه ای که داشته می شناسند، بیش از ۲۲ است که سابقه جهانگردی دارد.

✍️ مریم برخورداری احمدی- تیلا نیوز


“محمد امیری رودان” معلم جهانگرد ۴۹ ساله هرمزگانی که در ایران او را با رکوردهای ورزشی بی نظیرش و البته سفرهای ماجراجویانه ای که داشته می شناسند، بیش از ۲۲ است که سابقه جهانگردی دارد.

امیری که در ۲۸ اردیبهشت ماه سال ۹۸ سفر به دور دنیای خود را با شتر دوکوهانه با هدف معرفی جاذبه های گردشگری ایران با محوریت خلیج فارس و هرمزگان، از منطقه خور آذینی سیریک آغاز کرده بود پس از گذر از مرزهای ایران و جمهوری آذربایجان در بدو ورود به کشور گرجستان به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا در دنیا، سفرش نیمه تمام ماند.

اما این جهانگرد که دلیل موفقیتش، جسارت، علاقه و پشتکار میداند، ناامیدی برایش چندان معنا ندارد و این بار دنباله پیمایش تاریخی جهان گردی با شتر را از اواخر تیرماه ۱۴۰۰ از منطقه مغان اردبیل به سمت مرز بازرگان آغاز کرده و قرار است از قاره های آسیا، اروپا، آفریقا، اقیانوسیه و آمریکا و در مجموع ۴۷ کشور گذر کند و در پایان نیز از مرز ترکمنستان وارد ایران شود.

این معلم جهانگرد در رشته های مختلف ورزشی نیز دارای رکوردهای جالبی بوده که پیمایش ۲۲ کیلومتر در ارتفاعات کوه گِنو، اختراع دوچرخه دریایی و طی مسیر ایران تا عمان از بین جزایر با دوچرخه دریایی و شنای مسیر ۱۵۰ کیلومتری از بندر خصب در کشور عمان تا بندرعباس از جمله افتخاراتی بوده که در کارنامه ورزشی او به چشم می‌خورد.

حال باید منتظر ماند و دید، با وجود سفرهای متعدد امیری به کشورهای مختلف دنیا و تجربیاتی که در حوزه گردشگری و جهانگردی دارد، آیا این آرزوی دیرینه او نیز تحقق می یابد؟