سقف رقم توقیف خودرو؛ ۳ میلیون تومان

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: قانونگذار سقف جرایم در بحث توقیف خودرو را یک میلیون تومان اعلام کرده است، اما برای کمک به هموطنان به ۳ میلیون تومان افزایش دادیم.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار سید کمال هادیانفر افزود: همچنین دستور دادیم هیچ خودرویی در جاده‌ها توقیف نشود مگر اینکه دستور قضایی داشته باشد.

سردار هادیانفر گفت: اگر برای هموطنی پیامکی مبنی بر اطلاع آن‌ها از میزان جرایم رانندگی ارسال می‌شود برای این است که پرداخت کند تا در زمان انجام مسافرت اگر بخواهد خدمات خاصی را دریافت کند، مشکل خاصی نداشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت سامانه احراز هویت در سایت راهور ۱۲۰ برای پرداخت جرایم، گفت: باید در این سامانه مشخصات رانندگان و شماره تلفن همراهشان ثبت شود تا با دریافت یک پیامک و وارد کردن رمز اختصاصی، افراد به موضوع خود راه پیدا کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه هموطنان مبالغ جرایم رانندگی خود را از طریق سایت راهور ۱۲۰ یا بانک‌ها پرداخت کنند، درباره قطعی سیستم‌های پلیس + ۱۰ بیان کرد: این قطعی‌ها اندک است، اما در برخی مواقع دچار اختلال هستیم و این موضوع به دلیل افزایش حجم تخلفات و جرایم رانندگی است که این روز‌ها با وجود شرایط کرونایی در کشور جرایم رانندگی افزایش پیدا کرده و برای ثبت و پردازش این جرایم در سیستم‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده است و اکنون از این ربات در بحث شناسایی متخلفان رانندگی استفاده می‌کنیم.

سردار هادیانفر گفت: تلاش می‌کنیم نقش عامل انسانی در تشخیص جرایم رانندگی کاهش یابد و این موضوع به صورت سیستمی انجام شود.