مدیرکل محیط زیست هرمزگان مطرح کرد؛

سه حکم سبز قاضی برای شکارچیان متخلف شهرستان بستک

مدیرکل محیط زیست هرمزگان گفت: جلسات با روسای دادگستری و دادستان شهرستان‌های هرمزگان مبنی ضرورت حفظ محیط زیست، یک قاضی در شهرستان بستک سه فقره رای سبز صادر کرد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، حبیب مسیحی تازیانی عنوان کرد: متخلفین شکار وصید در شهرستان بستک به همراه سه خرگوش و لاشه ۱۰ قطعه تیهو شکار شده دستگیر و پرونده متخلف به مراجع قضائی ارجاع شد.

مسیحی تازیانی اظهار کرد: پس از بررسی توسط مراجع قضائی رأی نهایی صادر شدو قاضی پرونده علاوه بر صدور محکومیت و پرداخت جرایم از سوی دادگاه نیز متخلف مکلف شد، طی مدت مشخص زیر نظر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نسبت به تهیه تصاویر و برشور مربوط به پرنده تیهو (اهمیت گونه، تصاویر، پراکندگی و جمعیت تقریبی) تهیه و نسبت به اشاعه فرهنگ زیست محیطی در منطقه و همچنین اطرافیان خود اقدام کند.

وی بیان کرد: در دو پرونده دیگر نیز متخلفین مکلف شدند تعدادی آبشخور در زیستگاه‌های حیات وحش شهرستان با نظر و نظارت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بستک بسازند.

مسیحی تازیانی خاطرنشان کرد: صدور این حکم سبز به منزله نگاه صحیح قاضی به حفظ محیط زیست و تعیین مجازات جایگزین حبس است و امیدوارم دستگاه قضائی با صدور احکام سبز، به فرهنگسازی در زمینه محیط زیست کمک بیشتری کند.

وی در پایان از حاجی زاده قاضی اجرای احکام کیفری و رئیس دادگستری شهرستان بستک و قلندری قاضی صادر کننده رأی تقدیر و تشکر کرد.