سه گردشگر بر اثر غرق شدگی در قشم جان باختند

رییس اداره پزشکی قانونی شهرستان قشم گفت: از روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا روز چهارم فروردین سال جدید سه گردشگر بر اثر غرق شدگی در سواحل این جزیره جان باختند.

به گزارش تیلا نیوز، دکتر محمدرضا اسلامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: متاسفانه در مدت یادشده یک جوان بیرجندی، یک جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس اصفهانی و یک جوان کرمانی در سواحل جزیره قشم دچار غرق شدگی شده و جان باختند.

وی اضافه کرد: سن فوت شدگان ناشی از غرق شدگی در سواحل قشم به ترتیب ۱۷، ۶۶ و ۳۲ سال است.

رییس اداره پزشکی قانونی شهرستان قشم بر ضرورت استقرار گروه های نجات غریق و گشت‌های امداد و نجات دریایی از سوی سازمان های ذیصلاح در سواحل قشم برای کاهش حوادث غرق شدگی تاکید کرد و گفت: باتوجه به طولانی بودن سواحل این جزیره ایجاد بسترهای لازم به ویژه ایجاد اماکن مناسب شنا برای (بانوان و آقایان) با توجه به سیل ورود گردشگر و مسافر ضروری و حائز اهمیت است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.