شرط وزارت بهداشت برای دانشکده‌هایی که برای نخستین بار دانشجوی پزشکی عمومی جذب کرده‌اند

مشاور معاون آموزشی وزیر بهداشت درباره احتمال لغو مجوز برخی از دانشکده‌های علوم پزشکی که امسال برای نخستین بار اقدام به جذب دانشجو برای دوره پزشکی عمومی کرده‌اند، گفت: اگر آموزش در سطح مناسبی نباشد، دانشجویان به دانشگاه ناظر(دانشگاه علوم پزشکی کلان منطقه)بازگردانده می‌شوند.

دکتر سید امیرپاشا طباییان در گفت و گو با ایسنا، درباره شنیده ها پیرامون احتمال لغو مجوز دانشکده‌هایی که امسال برای نخستین بار اقدام به جذب دانشجوی پزشکی عمومی کرده‌اند گفت: به هر حال شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزایش ظرفیت رشته های علوم پزشکی را تصویب کرده و وزارت بهداشت می خواهد از تمام پتانسیل خود استفاده کند. ما حتی در شهرهای نسبتا کوچکی که امسال پذیرش دانشجوی پزشکی عمومی دارند، دانشکده پزشکی و هیئت علمی داریم.

وی ادامه داد: در مدت دو سال و نیم اول رشته های پزشکی، علوم پایه تدریس می شود و پس از آن در این شهرها، بیمارستان‌های آموزشی برای دانشجویان وجود دارد. همه دانشکده های پزشکی شهرهای کوچک با دانشگاه علوم پزشکی کلان منطقه خود تفاهم نامه امضا کرده‌اند و دانشگاه اصلی متعهد شده است، نظارت کامل بر دانشجویان پزشکی شهرهای کوچک و کیفیت آموزش داشته باشد. اگر آموزش در سطح مناسبی نباشد، دانشجویان به دانشگاه علوم پزشکی کلان منطقه (ناظر) بازگردانده می‌شوند.

مشاور معاون آموزشی وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی درباره اعتراض وزارت بهداشت به جذب داوطلبان با سوابق تحصیلی در رشته های زیرگروه علوم تجربی گفت: داوطلبان در رشته های پزشکی و مرتبط با درمان فقط با آزمون جذب می شوند و قطعا این مسئله برای وزارت بهداشت بسیار مهم است که این افراد آموزش خوبی هم دریافت کنند.