شرکت آبفای هرمزگان: با تامین اعتبار آب پایدار به لیردف می‌رسد

شرکت آبفای هرمزگان اعلام کرد برای تامین آب شرب مورد نیاز بخش لیردف مطالعات انجام شده و بنا دارد پس از تامین اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی با حفر دو حلقه چاه آب این بخش را به صورت دائم تامین کند.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان پس از انتشار خبر بحران کم آبی در بخش لیردف توضیحاتی در این خصوص در اختیار این رسانه قرار داد.

متن توضیح شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان به شرح ذیل است: به اطلاع می‌رساند شهر لیردف از سال 1370 تحت پوشش جهاد سازندگی سابق و شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان درآمده است، در حال حاضر آب شرب مورد نیاز شهر لیردف با جمعیتی بالغ بر 1900 نفر 10 لیتر در ثانیه می‌باشد.

این آب توسط یک خط انتقال آزبست 200 میلیمتر به‌طول 21 کیلومتر از یک حلقه چاه در محدوده رودخانه سدیچ به صورت هر 10 روز به مدت 3 شبانه روز کامل تامین می‌گردد. که در بین راه 10 روستای سورچاه بالا و پایین، چنالی بالا، گوهرت، چیل، شمشی، شم سیاهان ،کنارو، گبسر و بارز نیز با نیاز آبی 11 لیتر بر ثانیه از خط انتقال شهر لیردف بهره‌مند هستند.

لازم به ذکر است در طول 3 روز تامین آب مشترکین عزیز آب را در مخازن خانگی خود که عمدتا بالای 15 مترمکعب گنجایش دارند ذخیره می کنند.

برای تامین آب دائم و پایدار شهر لیردف و هفت روستای مسیر این شرکت مطالعات فنی لازم را بعمل آورده و در نظر دارد در صورت تامین اعتبار با تجهیر دو حلقه چاه حفر شده در رودخانه سدیچ و اجرای خط انتقال جدید به طول 18 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال آب هفت روستای مسیر را از شهر لیردف جدا کرده و آب مورد نیاز مردم خوب شهر لیردف را بصورت پایدار تامین نماید.

بدین ترتیب علاوه بر شهر لیردف 10 روستای مسیر نیز از آب دائم و پایدار برخوردار می‌گردند، قرار است اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات ملی و استانی تامین گردد که شرکت آب و فاضلاب استان با توجه به اهمیت طرح پیگیر تامین اعتبار آن می‌باشد، در حال حاضر آبرسانی به شهر لیردف و 10 روستای یاد شده کما فی السابق در حال انجام است