شرکت کانادایی: واکسن گیاهی کرونا تولید کردیم / این واکسن ۷۱ درصد اثرگذار است

یک شرکت کانادایی اعلام کرد واکسن گیاهی تولیدشده توسط این شرکت، سطح بالایی از ایمنی را در برابر ویروس کووید ۱۹ ایجاد می‌کند. این شرکت کانادایی که مدیکاگو نام دارد، اعلام کرد در یک مطالعه وسیع مشخص شده است واکسن دو دوزی این شرکت در برابر گونه‌های مختلف ویروس کرونا از جمله گونه دلتا، به میزان ۷۱ درصد اثرگذار است.

ایرنا: یک شرکت کانادایی اعلام کرد واکسن گیاهی تولیدشده توسط این شرکت، سطح بالایی از ایمنی را در برابر ویروس کووید ۱۹ ایجاد می‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این شرکت کانادایی که مدیکاگو نام دارد، اعلام کرد در یک مطالعه وسیع مشخص شده است واکسن دو دوزی این شرکت در برابر گونه‌های مختلف ویروس کرونا از جمله گونه دلتا، به میزان ۷۱ درصد اثرگذار است اما به دلیل این که در زمان انجام مطالعه، سویه جدید اومیکرون شناسایی نشده بود، نتایج مطالعات شامل این سویه نیست.

مقامات این شرکت اعلام کردند به زودی مجوز تولید و عرضه واکسن در کانادا را دریافت می‌کنند و در حال طی کردن فرآیند اخذ مجوز در کشورهای آمریکا و انگلیس هستند. همچنین قرار است به زودی داده‌های مرتبط با آزمایشات این واکسن برای سازمان جهانی بهداشت ارسال شود.

شرکت مدیکاگو از گیاهان به عنوان کارخانه‌های زنده برای رشد دادن ذرات شبیه به ویروس که عملکردی شبیه به پروتئین اسپایک ویروس کرونا دارند، استفاده می‌کند.

به گفته مقامان این شرکت، واکسن جدید فاقد مشکلات ایمنی جدی بوده است و عوارض جانبی آن شامل گیجی و تب هستند. شدت این عوارض متوسط و خفیف بوده و ظرف سه روز برطرف می‌شوند.