مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خبرداد؛

شرکت ۲۸ هزار داوطلب هرمزگانی در کنکور ۱۴۰۰ / انجام تست کرونا از برگزار کنندگان

کنکور سال ۱۴۰۰ در روز چهارشنبه ۹ تیرماه با آزمون رشته هنرآغاز می شود و آزمون علوم انسانی و ریاضی پنج شنبه ۱۰ تیر، علوم تجربی جمعه ۱۱ تیر و آزمون زبان خارجه در روز شنبه ۱۲ تیرماه در ۱۹۳ حوزه امتحانی استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: شرط برگزاری آزمون کنکور در حوزه ها، تأیید بازرسان بهداشت هر منطقه است و تمامی عوامل برگزار کننده کنکور ۱۴۰۰ باید تست کرونا داده باشند.

به گزارش تیلا نیوز، ایرج بیت اللهی صبح امروز (ششم تیرماه) در جلسه هماهنگی برگزاری کنکور ۱۴۰۰ بیان کرد: در کنکور سال جاری قریب به ۲۸ هزار داوطلب شرکت می کنند که از این تعداد، ۱۹ هزار و ۸۳۹ در حوزه های آموزش و پرورش آزمون خواهند داد.

وی افزود: کنکور سال جاری در ۱۳ منطقه آموزشی استان و در رشته های ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان در تاریخ ۹ الی ۱۲ تیرماه برگزار می شود که میناب و بندرعباس با سه هزار و ۶۰۰ داوطلب بیشترین سهم را در کنکور دارد.

به گفته بیت اللهی، سلامت داوطلبین بالاترین اولویت در برگزاری کنکور است و برگزاری کنکور در حوزه ها منوط به تأییدیه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری در حوزه های امتحانی توسط بازرسان بهداشت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان اضافه کرد: غربالگری عوامل برگزار کننده کنکور با گرفتن تست کرونا انجام خواهد شد و داشتن اتاق ایزوله برای بیماران خاص و اتاق قرنطینه برای بیماران کرونا در تمامی حوزه ها الزامی است.

بیت اللهی ادامه داد: کنکور سال ۱۴۰۰ در روز چهارشنبه ۹ تیرماه با آزمون رشته هنرآغاز می شود و آزمون علوم انسانی و ریاضی پنج شنبه ۱۰ تیر، علوم تجربی جمعه ۱۱ تیر و آزمون زبان خارجه در روز شنبه ۱۲ تیرماه در ۱۹۳ حوزه امتحانی استان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: داوطلبین کنکور ۱۴۰۰ در حوزه های آموزش و پرورش شامل دو هزار و ۸۱۴ نفر در رشته ریاضی، هفت هزار و ۸۴۸ نفر در علوم انسانی، شش هزار و ۳۷۰ نفر در رشته تجربی، یک هزار و ۵۱۹ نفر در زبان خارجه و یک هزار و ۲۸۸ نفر در رشته هنر هستند.