ششمین دوره مسابقات پایان‌نامه‌ ۳ دقیقه‌ای در هرمزگان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان هرمزگان از برگزاری ششمین دوره مسابقات دفاع ۳ دقیقه‌ای پایان‌نامه‌های دانشجویی در این استان خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز، سید محمد میرحسینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسابقات ملی پایان‌نامه ۳ دقیقه‌ای، ازجمله برنامه‌های هماهنگ سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی کشور است که در سال جاری در ۲۰ استان منتخب برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده‌پردازی در دانشجویان و فراهم کردن فرصتی برای برقراری ارتباط بین فضای دانشگاه، صنعت و جامعه و کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان هرمزگان افزود: این مسابقات از سال ۲۰۰۸ میلادی در دانشگاه کوئینزلند استرالیا آغاز شده و در حال حاضر در تعداد زیادی از دانشگاه‌های معتبر دنیا اجرا می‌شود. در ایران به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی این مسابقات از سال ۱۳۹۵ به عنوان بخش جنبی جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی کلید خورد و در ادامه به صورت مستقل در سال‌های بعد ادامه یافت و امسال ششمین دوره آن برگزار خواهد شد.

میرحسینی ادامه داد: دانش‌ آموختگان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری تمامی دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین دانشگاه‌های خارجی مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت که از ابتدای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۰ از پایان‌نامه خود دفاع کرده باشند و همچنین دانشجویانی که پروپوزال پایان‌نامه خود را تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰ به تصویب رسانده‌اند، می‌توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان هرمزگان اضافه کرد: تنها فارغ‌التحصیلان و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری امکان شرکت در این مسابقات را دارند و پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی به هیچ وجه پذیرفته نخواهد شد.

میرحسینی با بیان اینکه متقاضیان جهت شرکت در مرحله استانی ششمین دوره مسابقات پایان‌نامه ۳ دقیقه‌ای، تا پایان هفته اول بهمن‌ماه سال جاری فرصت ثبت‌نام دارند، خاطرنشان کرد: نفرات برتر در مرحله استانی، علاوه بر کسب جایزه و لوح تقدیر مسابقات، جواز حضور در مرحله کشوری را کسب خواهند کرد.

وی در پایان با بیان اینکه این دوره از مسابقات هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری برگزار می‌شود، یادآور شد: شرکت‌کنندگان باید ارائه خود را در قالب یک ویدیو ۳ دقیقه‌ای ضبط کرده و به دبیرخانه مسابقات به آدرس بندرعباس، ابتدای بلوار دانشگاه، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان هرمزگان و یا به شماره واتساپ ۰۹۳۹۷۶۱۴۵۳۲ ارسال کنند.