اسلام باوقار از عملکرد شهرداری بندرعباس دفاع کرد؛

شهرداری بندرعباس از رییس شورای شهر نمره ۱۸ گرفت

شهرداری پنج هزار و ۵۰۰نفر نیروی حقوق بگیر دارد و شورا توان نظارت بر عملکرد چنین جمعیتی را نداشت اما گزارش های تفریغ بودجه را همیشه داشته ایم.

رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: به عملکرد شهرداری بندرعباس در حوزه عمرانی نمره ۱۸و در سایر حوزه ها نمره ۱۵می دهم.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایرنا، اسلام باوقار در یک نشست خبری ضمن دفاع از عملکرد شهرداری بندرعباس افزود: با وجود تمام موانع و کمبود بودجه، شهرداری بندرعباس طی چهارسال گذشته در تمام حوزه ها به ویژه حوزه عمرانی عملکرد خوبی داشته است.

وی افزوده شدن۶۳ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل، نوسازی ۳۸۰ دستگاه تاکسی ،ساخت سه سالن سرپوشیده، احداث ۵۰ زمین ورزشی، افتتاح ۹۰ بوستان محله‌ای، راه‌اندازی ۱۴ کیلومتر پیست دوچرخه سواری، افتتاح سه پلاتو و چهار فرهنگ‌سرا، ۱۱ ساختمان اداری شهرداری وسه ایستگاه آتش‌نشانی را بخشی از عملکرد مطلوب شهرداری در دوره چهارساله شورای پنجم اعلام کرد.

وی ادامه داد:ساخت سه بوستان ساحلی، احداث سازمان مدیریت بحران و سازمان سرمایه‌گذاری، آرامستان، احداث و ساماندهی بازار ماهی‌فروشان، بنکداران و میدان میوه و تره‌بار از دیگر مصوبه های شورای پنجم بود که شهرداری آنها را اجرا کرد.

🔸توان نظارت بر شهرداری را نداشتیم

رییس شورای پنجم که آخرین روزهای حضور خود در این نهاد را می گذراند، در پاسخ به درخواست خبرنگاران برای ارائه گزارشی از عملکرد نظارتی شورا بر شهرداری به عنوان وظیفه اصلی این نهاد گفت: شهرداری پنج هزار و ۵۰۰نفر نیروی حقوق بگیر دارد و شورا توان نظارت بر عملکرد چنین جمعیتی را نداشت اما گزارش های تفریغ بودجه را همیشه داشته ایم.

🔸اعضای شورا ماهانه ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان گرفتند

رییس شورای اسلامی بندرعباس تنها پول دریافتی اعضای شورا را از محل حق جلسات و کمیسیون دانست و اظهار داشت: مجموع دریافتی اعضا در سال گذشته ماهانه ۶میلیون و ۶۰۰هزار تومان بوده و هرکدام ماهانه ۱۲۰هزار تومان هم هزینه مکالمه تلفن گرفته اند.

وی در پاسخ به این پرسش که هزینه های هنگفت و میلیاردی برای راهیابی به شورا برای این حقوق چه توجیهی دارد گفت: “هزینه من ۲۵۰میلیون تومان بوده و این پرسش را باید از کسانی که چنین هزینه هایی کرده اند پرسید.”

🔸ریزش درآمد شهرداری از عوارض آلایندگی صنایع

باوقار در بخش دیگری از سخنان خود میزان دریافتی شهرداری بندرعباس از محل عوارض آلایندگی صنایع غرب بندرعباس در سال ۹۹را پنج میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: این رقم در سال ۹۸ حدود ۸۰۰میلیارد ریال بود.

وی درباره دلیل کاهش درآمد شهرداری از این ردیف بودجه ای را خارج شدن بسیاری از صنایع از فهرست صنایع آلاینده دانست و تصریح کرد: متولی تعیین و تشخیص صنایع آلاینده اداره کل حفاظت محیط زیست است و مشخص نیست بر چه مبنایی صنایع از فهرست آلاینده ها خارج شده اند.

🔸آمار مناقشه برانگیز نایب رییس شورا و خروج از نشست خبری

نایب رییس دور پنجم شورای شهر نیز به ارائه بخش دیگری از عملکرد شهرداری بندرعباس پرداخت اما پس از ارائه آماری که موجب مناقشه کلامی گردید، از نشست خبری خارج شد.

مجید عسکری زاده گفت: حدود هشت هزار زن هرمزگانی صنایع دستی تولیدی خود را در بازار آنلاین ایجاد شده توسط مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری بندرعباس عرضه کرده و سال گذشته ۲میلیون دلار درآمد فروش این صنایع‌دستی بوده است.

بحث پیرامون درستی یا نادرستی این آمار و ارقام از سوی خبرنگاران، به خروج وی از نشست خبری منجر شد.

این برنامه با تقدیر از خبرنگاران حوزه شورای شهر در روزهای پایانی فعالیت دور پنجم شورا پایان یافت.