شهردار بندرعباس: آماده باش ستاد بحران شهرداری بندرعباس برای مقابله با بحران احتمالی بارندگی‌های شدید

شهردار بندرعباس از آماده باش کامل نواحی مناطق و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و آتش نشانی شهرداری بندرعباس برای پیشگیری از مشکلات بارندگی های شدید در پیش رو خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز، مهدی نوبانی صبح امروز هفتم دی ماه در جمع خبرنگاران، افزود: با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع احتمالی طوفان و باران شدید در روزهای آینده، شهرداری بندرعباس تلاش کرده تا به جهت کاهش خسارت احتمالی از بارش باران، نیروهای ستاد رابا آمادگی کامل به صورت آماده باش درآورد.

‎شهردار بندر عباس اظهار کرد: ستاد بحران شهرداری بندرعباس برای مقابله با بحران در بارش احتمالی در سطح این شهر با اکیپ کامل نیروی انسانی به همراه تجهیزات کامل به حالت آماده باش درآمد.

‎وی بیان کرد: برخی از برنامه های شهرداری از قبیل هرس سرشاخه های درختان ،لایروبی خورها، پاکسازی کانالها، بهسازی آبراه ها و مسیر آبهای سطحی برای رفع احتمالی خطر در روزهای گذشته انجام شد،

همچنین بازدید از برخی مکان های پرخطر سطح شهر نیز صورت پذیرفته که با توجه به احتمال بارش شدید اکیپ نیروهای انسانی در دوازده ناحیه دسته بندی و سازماندهی شدند تا در صورت وقوع شرایط بحرانی با آمادگی کامل وارد عمل شوند.

نوبانی خاطرنشان کرد: ایستگاه های آتش‌نشانی نیز همانند گذشته با تمام توان و تجهیزات موجود در حال آماده باش کامل بسر می برند.

‎شهردار در پایان از همه همشهریان درخواست کرد در هنگام بارش شدید باران از تردد غیر ضروری پرهیز کرده و همچنین از پارک خودرو در مجاورت خورها، کانال‌های دفع آبهای سطحی و درختان خودداری
کرده و درصورت بروز هرگونه مشکلی با سامانه ۱۳۷ شهرداری یا ۱۲۵ آتش نشانی تماس حاصل نمایند تا با همکاری متقابل مشکلات احتمالی رفع و یا به حداقل برسد