شهردار بندرعباس: به دنبال ساماندهی ورودی‌های شهر بندرعباس هستیم/باغ گل‌ها تبدیل به ویرانه شده بود

شهردار بندرعباس گفت: شهرداری‌ها به جز در بخش‌های عمرانی وظایفی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی نیز دارند از این رو تلاش خود را برای تحول در این حوزه‌ها به کار گرفتیم و از هنرمندان نیز این خواهش را داریم که تعامل خود را با شهرداری بندرعباس افزایش دهند.

به گزارش تیلا نیوز، مهدی نوبانی صبح امروز ۱۹ اسفندماه در نشست خبری به مناسبت برگزاری جشنواره فیلم ۱۰۵ ثانیه‌ای بندرعباس که به مناسبت صد و پنجمین سالگرد تاسیس شهرداری بندرعباس در حال برگزاری است، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهارداشت: اعتقاد من این است که خبرنگاران نیز پاسداران عزیزی هستند که در حوزه رسانه از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنید و موجبات خدمت به مردم را با قلم خود مهیا می‌کنید.

وی افزود: جشنواره فیلم ۱۰۵ ثانیه‌ای برای اولین بار در استان برگزار شد و کارهای داوری آن در حال انجام است و در این جشنواره انجمن سینماگران نیز مشارکت دارند و در تلاش هستیم در این جشنواره را سال آینده در سطح ملی برگزار کنیم.

نوبانی بیان‌ کرد: ۱۰۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و از این بین ۵۰ اثر راهی مرحله نهایی برای داوری شد و موضوع این جشنواره شهر و شهروند بود و فیلم‌های بسیار تاثیرگذاری را شاهد بودیم که برای این جشنواره ارسال شده بود.

شهردار بندرعباس ادامه داد: جشنواره در دو رده حرفه‌ای و مردمی برگزار شد و بسیاری از مردم بدون هیچ هزینه‌ای با گوشی‌های موبایل فیلم‌هایی را تولید کرده بودند و بخش‌های جشنواره نیز مستند، انیمیشن، مستند و ویدئو کلیپ بود.

وی عنوان‌ کرد: تلاش داریم در برگزاری رویدادها همه مردم را دخیل و درگیر کنیم و آثار این جشنواره نیز هم از منظر پیشنهادی و هم منظر انتقادی بسیار عالی بود و نا معتقد به نقد منصفانه هستیم و خود را در معرض نقد می‌بینیم لذا از همکاران خواستیم که کلیپ‌های نقادانه را در گروه‌های مختلف منتشر کنند.

نوبانی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۰ بود، ادامه داد: نتیجه آثار پذیرفته شده ۱۶ اسفند امسال اعلام شد و زمان برگزاری جشنواره ۱۹ الی ۲۱ اسفند ماه سالجاری است.

نوبانی تصریح‌ کرد: شهرداری‌ها به جز در بخش‌های عمرانی وظایفی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی نیز دارند از این رو تلاش خود را برای تحول در این حوزه‌ها به کار گرفتیم و از هنرمندان نیز این خواهش را داریم که تعامل خود را با شهرداری بندرعباس افزایش دهند.

وی در تشریح عملکرد ۵ ماهه شهرداری بندرعباس نیز گفت: از روز اولی که خدمت مردم بندرعباس به عنوان شهردار رسیدیم تلاش کردیم پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم و در همین راستا هفته قبل پل قدس را افتتاح کردیم.

نوبانی اظهار داشت: حدود ۲۰ روز است که ستاد استقبال از بهار تشکیل شده است و ۹۵ درصد روشنایی پارک‌های ساحلی، ۸۰ درصد روشنایی پارک‌های محله‌ای، ۹۰ درصد پارک دباغیان، نورپردازی پل‌های و میادین شهر و همچنین رنگ آمیزی جداول نیز انجام شده است.

وی افزود: ترمیم آسفالت‌ها، کاشت گل‌های فصلی و ایجاد طرح‌های گردشگری نیز انجام شده است و در این ۵ ماه بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ درخت بومی و مثمر را کاشته‌ایم و کنوکارپوس‌ها را داریم کم کم از سطح شهر حذف می‌کنیم و در تلاش هستیم آن‌ها به جاهایی که تاسیسات شهری وجود ندارند منتقل کنیم.

شهردار بندرعباس بیان‌ کرد: المان‌های بسیاری در شهر بندرعباس نصب شده است و ورودی‌های شهر در حال ساماندهی هستند و پل پیامبراعظم و پل مهرگان در دستورکار قرار گرفته است تا احداث شود و تمام تلاشمان بر این است که در سطح ساحل هر مانعی است برطرف شود.

نوبانی تاکید کرد: احداث پارک صدف در دستورکار شهرداری قرار گرفته است و ساخت رواق بازار قدیم نیز آغاز شده است و بعد از ۲ سال و نیم تعطیلی باغ پرندگان نیز مجددا بازگشایی خواهد شد.

وی ادامه‌ داد: توسعه خط اتوبوسرانی در محلات کم‌برخوردار برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم به جاهایی که تاکسی و اتوبوس نمی‌رود نیز خدمات رسانی داشته باشیم و یادواره شهدای شهرداری بندرعباس نیز برای اولین بار در باغ گل‌ها ۲۲ اسفند برگزار خواهد شد.

شهردار بندرعباس تاکید کرد: در حال راه‌اندازی کمپ اسکان در بلوار شرقی بندرعباس هستیم و جلسات مختلف نیز با پیمانکاران بلوار ساحلی شرق بندرعباس گرفته شده است تا بتوانیم در سال آینده بزرگترین جاده ساحلی را افتتاح کنیم.

وی ادامه داد: شهربازی ۵ هکتاری بندرعباس را نیز به زودی کلنگ‌زنی خواهیم کرد و حدود ۷ تا از وسایل این شهربازی خریداری شده است و ان‌شالله به محض انجام شدن کارهای زمین شهربازی را راه‌اندازی خواهیم کرد. نوبانی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در رابطه با بدهی‌های شهرداری بندرعباس گفت: حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان شهرداری بندرعباس بدهی دارد که ۲۲۰ میلیارد تومان از این بدهی مربوط به سازمان تامین اجتماعی است و از زمانی که آمدیم سعی کرده‌ایم پول بیمه‌های کارگران و پرسنل را بروزرسانی کنیم.

وی ادامه داد: از باغ گل‌ها حدود ۴ بازدید در این ماه داشتیم و تلاش کردیم روشنایی و فضای سبز پارک شهید دباغیان را تقویت کنیم چرا که اعتقاد داریم تامین روشنایی امنیت به همراه می‌آورد.

شهردار بندرعباس در رابطه با آبنمای موزیکال نیز گفت: هم اکنون راه‌اندازی دوباره آبنمای موزیکال ۴/۵ میلیارد تومان هزینه دارد و برای نگهداری از آن هم ماهیانه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد و در تلاش هستیم تا حداقل آب‌نمای معمولی در این منطقه راه‌اندازی شود و باغ گل‌های بندرعباس نیز تبدیل به ویرانه شده بود که از دو ماه قبل این باغ از سرمایه‌گذار گرفته شد و سرمایه‌گذار را هم ملزم به پاسخگویی کردیم و ان‌شاالله کاملا رایگان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و انحصار در آن وجود نخواهد داشت.