صادرات سنگ گچ در هرمزگان از سر گرفته شد

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: صادرات سنگ گچ معادن استان که از اواخر سال گذشته متوقف شده بود، از طریق بندر شهید رجایی دوباره آغاز شد.

به گزارش تیلا نیوز، خلیل قاسمی روز دوشنبه در آیین از سرگیری صادرات سنگ گچ افزود:توقف صادرات مواد معدنی و به ویژه سنگ گچ از نگرانی های جدی دولت وفعالان بخش خصوصی بود که نشست های متعددی برای حل آن در کارگروه های رفع موانع تولید و رفع موانع صادرات برگزار شد.

وی ادامه داد: سازمان صمت انجمن معدن استان واعضای آن را همکار همیشگی وشرکای دولت می داند وبه همین دلیل از تمام ظرفیت ها برای شروع مجدد صادرات سنگ گچ به کار گرفته شد.

قاسمی اضافه کرد: با همکاری بخش خصوصی ، بنادر ودریانوردی وسازمان صنعت، معدن وتجارت نه تنها ، موانع صادرات برطرف شد، بلکه با بکارگیری شیوه ای جدید،ظرفیت صادرات نیز بیشتر از قبل و قیمت بارگیری کاهش یافت.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان توضیح داد:در این شیوه با یک طراحی جدید ، از جرثقیل های دروازه ای (گنتری کرین)که مخصوص جابه جایی کانتیتر است، برای بلند کردن بار فله سنگ گچ استفاده می شود.

قاسمی اعلام کرد: با توجه به تغییرات صورت گرفته، صادرات سالانه پنج و نیم میلیون تن سنگ گچ هدف گذاری شده که این ظرفیت قابل افزایش است.