با پیشنهاد نماینده مردم هرمزگان؛

طرح آسفالت جاده بین مزارع در کشور به مجلس می‌رود

عضو مجمع نماینده هرمزگان گفت: برای کاهش تلفات محصولات کشاورزی در راه‌های، طرح آسفالت بین معابر به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

به گزارش تیلا نیوز، احمد مرادی در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار کرد: جاده‌های بین مزارع کشاورزان دربن بست قرار گرفته و با کمترین بارندگی و سیلاب از بین می‌رود.

وی ادامه داد: کشاورزان باید به موقع محصولات خود را جمع آوری و تحت شرایط مناسبی از محل مزرعه به بازار و یا محل نگهداری ویژه ای منتقل کنند.

مرادی با اشاره به انتقال نیافتن به موقع محصولات کشاورزی در کشور اظهار داشت: جاده‌های نامناسب بین مزارع مشکل بزرگی است که می‌تواند دسترنج کشاورزان را بر باد دهد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندر خمیر و ابوموسی در ادامه گفت: معمولاً تأخیر در جمع آوری و انتقال محصولات هر چند کوتاه مدت و نیز حمل محصول در شرایط نامناسب می‌تواند باعث ریخت و پاش و نیز افت کیفیت محصولات کشاورزی شود.

وی خاطر نشان کرد: برخی مواقع کشاورزان برای رفتن به مزارع کشاورزی خود به ناچار می‌بایست با طی یک مسافت طولانی از یک روستا با دور زدن از چند محل به زمین کشاورزی خود بروند و قطعاً همین مشکل در پایان کار روزانه هم وجود دارد.

مرادی ادامه داد: با توجه به تردد روزانه هزاران نفر از جاده‌های بین مزارع و نبود متولی نظارت، این جاده‌ها در وضعیت نامناسب قرار داشته و با گذشت سالیان بسیار از یک مرمت ساده هم بی بهره بوده اند.

وی افزود: سالیانه مبالغ بسیار برای احداث و بهسازی جاده‌های روستایی هزینه می‌شود ولی به جاده‌های بین مزارع که بیشتر مورد استفاده اقشار محروم و کشاورز قرار دارد، هیچ گونه توجهی نمی‌شود.

مرادی اظهار داشت: مرمت این جاده‌ها از خواسته‌های به حق مردم است و یکی از مهمترین عوامل زیربنایی برای توسعه هر کشوری و مناطق روستایی آن، وجود شبکه جاده‌ای کارامد و مطلوب در آن کشور جهت رفع نیازهای حمل و نقل آن است.

نماینده مردم هرمزگان با اشاره به روند توسعه روستایی در کشور، شرط اصلیِ به حرکت در آوردن مکانیسم‌های توسعه اقتصادی را ایجاد شبکه جاده روستایی مناسب دانست و افزود: با وجود شبکه مناسب، حمل آسان فرآورده‌های کشاورزی به مراکز مصرف و صادرات، امکانپذیر بوده و کشاورزی را از سودآوری کافی برخوردار می‌سازد.