عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان شد

در مراسمی با حضور معاون وزارت جهاد کشاورزی، عباس مویدی به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان معرفی شد.

به گزارش تیلا نیوز، معاون وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم با قدردانی از خدمات علی باقرزاده، رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان به محور‌های برنامه تحولی وزیر جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم برای دستیابی به اقتدار غذایی اشاره کرد و کفت: محصولات ما هرگز دچار مشکلی نبوده است و تنها اطلاعاتی با تاخیر در اختیار کشور‌های هدف صادراتی قرار گرفته و موجب بروز اتفاقات بعدی شد به همین منظور باید دقت شود تا محصول کشاورزی به مشکل برنخورد.

حسین دماوندی‌نژاد افزود: هرمزگان جزء اولین استان‌هایی است که از تکنولوژی در آبیاری استفاده می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان هم گفت: جهاد کشاورزی نیاز به تغییر سبک دارد، چراکه نوع کاشت و برداشت تغییر یافته و باید در این زمینه دانش محور باشیم.

علی رئوفی افزود: جهاد کشاورزی باید تلاش کند تسهیلات ارزان قیمت بیشتری در اختیار کشاورزان قرار بدهد.

مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان هم در این مراسم گفت: وقتی نگاهی به زندگی امیرالمؤمنین علی علیه السلام نگاه کنیم خواهیم دید ایشان یک کشاورز تمام عیار است لذا کشاورزی جایگاه بسیار والایی در دین اسلام دارد و آیات فراوانی در قرآن نیز به کشاورزی اشاره دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شرفی افزود: هر دولتی که بخواهد اقتصاد قوی داشته باشد باید به کشاورزی با دید بهتری نگاه کند چرا که کشاورزان مامور استخراج مواهب زمین هستند و کار آن‌ها نشاط برای جامعه ایجاد می‌کند.

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان هم از مجموعه کارکنان جهاد کشاورزی استان قدردانی کرد و گفت: کار در جهاد کشاورزی کار سنگینی است و یک رشته از کل فعالیت‌هایی که در استان توسط سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد.

رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز گفت: استان هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی کشور و جایگاه برتر در حوزه آبزیان و محصولات کشاورزی خارج فصل می‌تواند نقش بسزایی در رونق اقتصادی، صادرات غیرنفتی و افزایش امنیت غذایی کشور ایفا کند.

عباس مویدی از مدیران بومی هرمزگان است و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های بستک، رودان و میناب و مدیر بودجه سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان را در کارنامه دارد.