مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان:

عدم پرداخت قبوض آب مشکلات حوزه آبرسانی هرمزگان را افزایش می‌دهد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از رابطه مستقیم پرداخت قبوض و وصول به موقع مطالبات در ارائه خدمات مطلوب به مشترکین و توسعه آبرسانی خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز، عبدالحمید حمزه پور در جلسه بررسی وصول مطالبات آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با توجه به درآمد می‌تواند هزینه و خدمات رسانی داشته باشد، افزود: مشترکین با پرداخت به موقع قبوض، علاوه بر پایداری آب مورد نیاز خود به کمک آبفا در توسعه آبرسانی خواهند آمد.

وی افزود: آب و فاضلاب از محل درآمد خود اقدام به خدمات رسانی می کند و زمانی که درآمدهای آن به موقع وصول نشود مطمئنا در ارائه خدمات آن نیز اختلال بوجود خواهد آمد از این رو می طلبد تا مشترکین در زمان مقرر نسبت به پرداخت آب بهای خود اقدام نمایند.

مدیرعامل آبفا، بدهی برخی سازمان ها و تاخیر در پرداخت قبوض سایر مشترکین باعث شده تا مطالبات انباشته زیادی برای آبفا بر جای بماند که همین موضوع بر کیفیت خدمات نیز تاثیر زیادی گذاشته است.

وی در ادامه از بازنگری در ظرفیت قراردادی تامین آب برخی مشترکین در راستای توسعه خدمات رسانی به نفع مردم خبر داد.

عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه ظرفیت قراردادی تامین آب ها برخی مشترکین به شکل کنونی بی عدالتی در توزیع آب و پرداخت هزینه های آن است، افزود: با توجه به رابطه مستقیم درآمدی شرکت با خدمات رسانی، این مهم در دستور کار قرار خواهد گرفت و معاونت مشترکین و مدیران امور موظف هستند در اسرع وقت موضوع را پیگیری و نتیجه آن برای اجرا گزارش دهند.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، نظارت و پیگیری قبوض تقسیط شده بسیار حائز اهمیت است و باید به نحوی پیگیری شود تا طبق توافق صورت گرفته با مشترک پرداخت شود.

وی در ادامه تحقق برنامه‌های آبفا را در گرو همراهی و همکاری همه معاونت‌ها با امور مشترکین دانست و گفت: ضروری است در این زمینه هم افزایی لازم انجام تا به یک نتیجه واحد دست یافت.

حمزه پور همچنین با اشاره به برخی اتفاقات و تاثیر آن بر روند آبرسانی تصریح کرد، از ابتدای سال تاکنون عواملی از جمله زلزله، سیل، و قطعی برق بر روند آبرسانی تاثیر گذاشته است که آبفا تلاش کرد با پیش بینی های انجام شده و بسیج امکانات این مشکلات را به حداقل ممکن برساند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ضمن تاکید بر توزیع عادلانه آب افزود: یکی از بخش‌هایی که نیاز به نظارت و حساسیت بیشتری دارد آبرسانی سیار است که ضروری دارد به نحو شایسته‌ای مدیریت شود.