عضو مجمع نمایندگان هرمزگان: استاندار آینده استان باید در قد و قامت هرمزگان و توانمند باشد

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان گفت: نمایندگان به وظیفه وزارت کشور که انتخاب استاندار است نظارت می‌کنند و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد فردی که در قد و قامت هرمزگان نباشد منصوب شود.

به گزارش تیلا نیوز، احمد جباری در گفتگو با مهر در خصوص معیارهای انتخاب استاندار جدید هرمزگان، اظهار کرد: کارآمدی، توانمندی، اقتدار و انقلابی‌گری از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی است که استاندار جدید هرمزگان باید دارا باشد.

وی شناخت استاندار جدید از استان هرمزگان را بسیار مهم برشمرد و عنوان کرد: اگر فردی منصوب شود که نسبت به هرمزگان هیچ شناختی نداشته باشد، زمان زیادی را باید صرف شناخت استان کند.

عضو مجمع نمایندگان با ذکر این نکته که در انتخاب استاندار دخالت نمی‌کنیم، تصریح کرد: انتخاب استاندار از جمله اختیارات و وظایف دولت و وزارت کشور است و مجمع نمایندگان استان هرمزگان در موارد ضروری مشورت‌های لازم را ارائه خواهد داد.

وی مطرح کرد: در مجمع نمایندگان استان هرمزگان به سمت معرفی استاندار حرکت نکرده‌ایم و این نوع نگاه در میان نمایندگان جایی ندارد.

جباری با ذکر این نکته که مجمع نمایندگان استان هرمزگان نسبت به جایگاه استان بی تفاوت نیستند، بیان داشت: نمایندگان به وظیفه وزارت کشور و دولت که انتخاب استاندار است همواره نظارت می‌کند و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد استانداری که در قد و قامت هرمزگان نباشد منصوب شود تا از بروز خسارت و زیان‌های احتمالی استان جلوگیری کنیم.

🔸به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد دریا محور، مطالبه مردم هرمزگان از استاندار جدید است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: استان هرمزگان از نظر تامین درآمد کشور یکی از پنج استان برتر کشور است اما متاسفانه از نظر شاخص فقر هم در رتبه چهارم کشور قرار داریم که این تناقض قابل پذیرش نیست.

وی با ذکر این نکته که هرمزگان تمام ظرفیت‌های کشور را به صورت یکجا دارد، اذعان کرد: بنیه مالی کشور از هرمزگان تامین می‌شود. از استاندار جدید هرمزگان انتظار داریم که ظرفیت‌های دریایی و اقتصاد دریا محور استان هرمزگان به حرکت دربیاید.

جباری ادامه داد: در حوزه صید و صیادی رتبه اول کشور را داریم و باید اقدامات مناسبی برای توسعه صادرات در این بخش صورت بگیرد. بزرگ‌ترین ظرفیت گردشکری و ساحلی را داریم که باید توجه ویژه‌ای به آن شود و در این راه می‌توان از کشورهای موفق الگو گرفت.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان معیشت را مساله مهم مردم دانست، اظهار کرد: پر رونق‌ترین و زیباترین مناطق اغلب کشورهای جهان، در کنار نوار ساحلی واقع شده‌اند؛ متاسفانه در کشور ما انتظارات مناطق ساحلی محقق نشده است.

جباری با ذکر این نکته که دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای حل مشکل معیشت مردم گذاشته است، ادامه داد: اینکه رئیس جمهور کشور به صورت مستقیم و رو در رو در میان مردم حضور پیدا کند بسیار ارزشمند است و در جلب رضایتمندی و مشارکت مردم تاثیرگذار است.

وی عنوان کرد: در دولت سیزدهم مردم ایران و هرمزگان سخت‌ترین شرایط را تحمل کردند و امیدداریم که دولت سیزدهم با رویکردی متفاوت و مردمی برای حل مشکلات گام بردارد.

🔸تمام امورات دولت دوازدهم به FATF و رابطه به کشورهای غربی گره خورده بود

عضو مجمع نمایندگان با ذکر این نکته که طی کمتر از یک‌ماه تعداد زیادی واکسن وارد کشور شده است، تصریح کرد: متاسفانه در دولت گذشته تمام امورات کشور به FATF و رابطه با کشورهای غربی گره زده شده بود. اما دولت سیزدهم نشان داد که با انقلابی‌گری می‌توان شرایط را به خوبی مدیریت کرد.

وی مطرح کرد: با توجه به اینکه نگاه دولت در حوزه‌های مختلف شاهد تحول بوده است، می‌طلبد استان هرمزگان نیز از این حرکت عظیم عمران، توسعه و سازندگی عقب نماند. امیدوارم در این دولت مدیران ناکارآمد حضور نداشته باشند؛ مدیرانی که فقط به دنبال این هستند پستی را اشغال کند باید کنار گذاشته شوند.

وی اذعان کرد: استاندار نقش هماهنگ‌کننده دارد و بخش اعظمی از اقدامات باید در حوزه دستگاه‌های اجرایی رقم بخورد به همین جهت نیازمند توجه ویژه بر کارآمدی در انتخاب مدیران استانی هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم نباید در پیچ و خم مسائل ریز منطقه‌ای گرفتار باشند، تشریح کرد: اختلاف نظر میان دستگاه‌ها و مدیران آن‌ها باعث آسیب دیدن مردم خواهد شد به همین جهت باید دقت زیادی در انتخاب مدیران منطقه‌ای صورت بگیرد.