رئیسی، عضو مجمع نمایندگان هرمزگان: استاندار از نیروهای فعال هرمزگان انتخاب شود

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان گفت: استاندار از میان نیروهای فعال در استان هرمزگان انتخاب شود.

به گزارش تیلا نیوز، حسین رئیسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به معیارهای انتخاب استاندار جدید هرمزگان، اظهارداشت: تعهد و تخصص از جمله مهم‌ترین مطالبات مردم از انتصاب استاندار جدید هرمزگان است. پس از این دو ویژگی روحیه سخت‌کوشی، ساده‌زیستی، مردمی، جهادی و انقلابی بودن از دیگر مولفه‌هایی است که باید به آن توجه کرد.

وی با اشاره به اهمیت مردمی بودن نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، ادامه داد: مردمی بودن و ارتباط با بدنه مردم باعث درک و احصا چالش‌ها و مشکلات استان و مردم خواهد بود. به عقیده من ارتباط مؤثر با مردم و بهره‌گیری از نظرات آن‌ها باعث ارائه راه‌کارهای مناسب برای حل مشکلات خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان ضمن تاکید بر اهمیت انتخاب استاندار از میان نیروهای فعال در استان هرمزگان باشد، ابراز داشت: استاندار باید به نوعی از جنس خود مردم باشد، زیرا ضمن آشنایی با آداب، رسوم، نیازهای مادی، معنوی و خرده فرهنگ‌های موجود در استان هرمزگان، می‌تواند همدلی خوبی با مردم داشته باشد؛ یعنی خود را جای مردم قرار دهد و از جایگاه مردم برای حل مشکلات اقدام کند.

رئیسی اضافه کرد: استان هرمزگان از نظر کسب درآمد برای کشور جزو پنج استان اول است و موقعیت ممتازی در تأمین نیازهای کشور ایفا می‌کند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، مطرح کرد: استان هرمزگان دروازه‌ای رو به جهان است و ظرفیت‌های اقتصادی ملی و فرا ملی در جغرافیای استان هرمزگان واقع شده است که از این ظرفیت‌ها می‌توان به جزایر، سواحل، بنادر، مناطق ویژه و سواحل مکران اشاره کرد.

نماینده مردم شرق استان هرمزگان سواحل مکران را گنجی پنهان دانست و تشریح کرد: نماینده عالی دولت سیزدهم در استان هرمزگان باید بتواند از پتانسیل‌های ارزشمند استان هرمزگان به خصوص سواحل مکران استفاده کند.

🔸هرمزگان جزو چهار استان فقیر کشور است

رئیسی با اشاره به موقعیت تجاری هرمزگان، خاطرنشان کرد: واقع شدن در دو نبش خلیج‌فارس و دریای عمان، امکان توسعه صادرات را فراهم کرده است که باید از آن به خوبی استفاده کرد.

وی اظهار کرد: متأسفانه استان هرمزگان با وجود تمام ظرفیت‌ها، از لحاظ شاخص‌های رفاهی جایگاه خوبی در کشور ندارد و یکی از چهار استان فقیر کشور هستیم؛ که نشان دهنده این است که از ظرفیت‌های موجود کمتر برای مردم هرمزگان استفاده شده است.

رئیسی گفت: در دولت سیزدهم که گفتمان عدالت محوری و فسادستیزی در آن جریان دارد، امیدوارم از این ظرفیت‌ها برای ریشه‌کنی فقر و گشایش در استان هرمزگان بیشتر استفاده شود.

وی ظرفیت‌سازی برای ایجاد اشتغال پایدار را اولویت اول خود دانست و عنوان کرد: فرصت‌های شغلی باید بیشتر در اختیار جوانان تحصیل‌کرده و ساکن استان هرمزگان قرار گیرد و در راستای ایجاد اشتغال سالم ظرفیت‌سازی‌های جدیدی صورت بگیرد.

نماینده مردم شرق استان هرمزگان با اشاره به کم‌کاری در ایجاد و توسعه زیرساخت‌های متنوع در هرمزگان طی سالیان گذشته، ابراز داشت: هنوز برخی از مناطق استان هرمزگان مانند سیریک و جاسک و برخی از مناطق شهرستان‌های رودان و میناب با مشکل آب روبرو هستند.

رئیسی ضمن اهمیت ظرفیت‌سازی برای تولید برق در هرمزگان، اظهار کرد: صنایع استان هرمزگان نباید به خاطر کمبود برق دچار مشکل شوند؛ چراکه این امر روی منابع انسانی و تولید که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است تأثیر بسیار منفی خواهد گذاشت.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان با ذکر این نکته که در حوزه آموزش عمومی و آموزش عالی نیاز به کار جدی داریم، ادامه داد: نابرابری آموزشی موجود در هرمزگان باعث بروز مشکل‌هایی برای جوانان هرمزگانی در رقابت‌های علمی شده است. نتیجه این امر در دراز مدت از توسعه یافتگی استان جلوگیری خواهد کرد.

🔸عقب ماندگی‌های فراوانی در حوزه تجهیزات پزشکی داریم

رئیسی با ذکر این نکته که در حوزه بهداشت و درمان دارای عقب‌افتادگی هستیم، گفت: نسبت تخت‌های بیمارستانی استان هرمزگان به نسبت جمعیت بسیار اندک است و علی‌رغم اقداماتی که در حال انجام است در حوزه تجهیزات پزشکی نیز عقب‌ماندگی‌های فراوانی وجود دارد.

وی ضمن اشاره به نقش تربیت نیروی انسانی متخصص ماندگار در توسعه متوازن و پایدار، مطرح کرد: نیروی انسانی به خصوص در حوزه علوم پزشکی در استان هرمزگان بسیار اندک است و مواردی که به صورت طرح در هرمزگان فعالیت می‌کنند پس از مدتی کوتاه به مبدا خود باز خواهند گشت.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در پایان گفت: مبارزه با شیوع کرونا و واکسیناسیون یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که استاندار جدید باید برنامه‌ای کوتاه مدت و میان مدت برای آن ارائه کند.