رئیس سازمان هواپیمایی کشوری پاسخ می دهد؛

علت اصلی افزایش نقص فنی هواپیما‌ها چیست؟

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از بررسی عوامل ایجاد نقص فنی در هواپیما‌ها خبر داد.

کاپیتان محمد محمدی بخش در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما درباره افزایش تعداد نقص فنی در پرواز ها گفت: با توجه به افزایش پروازهای داخلی و خارجی و توسعه مسیرهای پروازی به تناسب موضوع عیب یا نقص فنی در پروازها مشاهده می شود. وی افزود: با توجه به سامانه خود اظهاری که همه ایرلاین ها موظفند در لحظه در سایت هواپیمایی کشوری بارگذاری کنند، اطلاع رسانی دقیق تر شده و همه رویدادها، سوانح و اشکالات را شفاف بارگذاری می کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مجموعه اشکالات به فنی عملیات، حوزه هندلینگ و سطوح پروازی برمی گردد که سازمان هواپیمایی، همه عوامل را دقیق بررسی می کند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره بازار سیاه بلیت هواپیما هم گفت: طبق آسیب شناسی هایی که صورت گرفته تهیه بلیت از مبادی خارج از کشور به صورت دلاری است و برخی آژانس ها آن را به بازار سیاه تبدیل کرده اند و بیشترین سر و صدا را هم افرادی راه انداخته اند که در حال سوء استفاده هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ممنوعیت فروش دلاری بلیت به اتباع و نظارت کافی برای جلوگیری از فروش دلاری افزود: اجازه نمی دهیم برخی آژانس ها به اتباع خارجی بلیت دلاری بفروشند و در ایران با یک سوء استفاده تبدیل به ریال کنند و از دستگاه قضایی هم می خواهیم در این موارد هم ورود کند.

وی درباره نحوه نگهداری نامناسب کالاهای اشتعال زا و خطرناک در گمرک فرودگاه امام خمینی گفت: بر اساس گزارش فرودگاه امام خمینی از گمرک، موضوع را بررسی و طبق استانداردها حکم صادر می کنیم كه حکم صادره، در حوزه فرودگاهی لازم الاجراست.