عملیات اجرایی احداث دانشکده شیمی و نفت در بندرعباس آغاز شد

در مراسمی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کلنگ احداث دانشکده شیمی و نفت در دانشگاه هرمزگان به زمین زده شد.

به گزارش تیلا نیوز، یکی از چشم‌اندازهای توسعه‌ای استان‌ هرمزگان در حوزه نفت است و با طرح‌هایی که تقریبا اجرای آن‌ها در استان شروع شده است بنا است هرمزگان در افق پیش‌رو به قطب پالایشگاه‌های و پترو پالایشگاه‌های کشور تبدیل شود اما این توسعه زمانی می‌تواند برای استان هرمزگان و مردمش تاثیرگذار باشد که منجر به اشتغال مردم نیز شود.

متأسفانه یکی از گلایه‌هایی که در هرمزگان وجود دارد عدم به کار گیری نیروهای بومی در صنایع استان است و صنایع نیز علت آن را نبود نیروی متخصص در استان عنوان برای همین‌امر قبل از هر توسعه‌ای در استان ابتدا باید توسعه نیروی انسانی اتفاق بیافتد از این رو دانشکده شیمی و نفت یکی از ملزومات استان برای تربیت نیروی متخصص هم‌راستا با مزیت آینده استان است.

در همین راستا با حضور محمد علی زلفی‌گل وزیر علوم و نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی کلنگ احداث دانشکده نفت و شیمی در مجموعه دانشگاه هرمزگان به زمین زده شد.

وزیر علوم، فناوری و تحقیقات در حاشیه آغاز عملیات اجرایی این دانشکده در جمع خبرنگاران اظهارداشت: دانشکده نفت و شیمی یکی از دانشگاه‌هایی است که در راستای ماموریت‌های آتی استان احداث می‌شود از این رو این دانشکده بایستی ماموریت محور و مهارت محور باشد و زمینه مناسب برای کاروزی دانشجویان آن در صنایع مرتبط فراهم شود.

وی افزود: احداث این دانشکده جزو مصوبات سفر ریاست محترم جمهور به استان هرمزگان است و مفتخریم که به سرعت زمینه برای احداث آن فراهم شد و قطعا با تامین اعتبار در کمترین زمان ممکن احداث و تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

زلفی‌گل بیان‌کرد: دانشگاه هرمزگان در استان هرمزگان برای ما بسیار حائز اهمیت است و در حوزه علم و پژوهش همچون نگینی می‌درخشد از این رو باید تمام تلاش‌ها جهت ارتقای آن به کار گرفته شود.