عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی در روستای گیشان غربی آغاز شد

استاندار هرمزگان با تاکید بر سرعت بخشی هر چه بیشتر در ارایه خدمات به مردم مناطق زلزله زده از آغاز عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی در روستای زلزله زده گیشان غربی خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز، مهدی دوستی عصر جمعه پس از بازدید از مناطق زلزله زده بخش فین بندرعباس که به همراه جمعی از مسوولان و مدیران اجرایی استان انجام شد، اظهار داشت: به منظور تسریع در آواربرداری و بازسازی مناطق زلزله زده، این مناطق به پنج پهنه تقسیم شده و مدیریت و ساختار اجرایی مجزایی برای هر یک از این پهنه ها پیش بینی شده است.

وی افزود: در روستای گیشان غربی به عنوان یکی از کانون های اصلی بحران که بیشترین میزان تخریب را داشته پس از مرحله آوار برداری ، عملیات خاکبرداری و پی کنی واحدهای مسکونی شروع شده و تا شامگاه امروز عملیات بتن ریزی آغاز می شود.

استاندار هرمزگان ابراز امیدواری کرد: آوار برداری در سایر مناطق نیز به سرعت پایان یابد که بتوان عملیات اجرایی احداث واحدهای آسیب دیده را در چهار منطقه دیگر نیز آغاز کرد.

دوستی تصریح کرد: با توجه به سرعت آوار برداری، پیش بینی ما این است که تا پایان هفته آتی، عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی در بخش زیادی از این مناطق شروع شود.

مهدی دوستی امروز با حضور در شهر فین، روستای رضوان، روستای سرزه و گیشان غربی، به صورت میدانی نحوه اسکان و ارائه خدمات به زلزله زدگان را مورد پایش و ارزیابی قرار داد.

دو زمین‌لرزه ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری ساعت ۱۵:۳۷ روز ۲۳ آبان‌ ماه و به فاصله یک دقیقه، بخش فین در استان هرمزگان را لرزاند.

بر اثر این زمین لرزه بیش از ۳ هزار واحد مسکونی آسیب دیدند و ۱۱۰ نفر مصدوم و دو نفر نیز فوت شدند.