با حضور مشاور رئیس جمهور؛

عملیات اجرایی پل خلیج فارس پس از وقفه ۷ ساله از سرگرفته شد

عملیات اجرایی پل خلیج فارس که جزیره قشم را به شهرستان بندرخمیر متصل می‌کند، پس از وقفه ۸ ساله از سرگرفته شد.

به گزارش تیلا نیوز، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و با حضور حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و جمعی از مسئولان استانی، عملیات اجرایی پل خلیج فارس که جزیره قشم را به شهرستان بندرخمیر متصل می‌کند، پس از وقفه ۷ ساله از سرگرفته شد.

افشار فتح الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ساخت پل خلیج فارس در سال ۱۳۸۹ آغاز و پس از سه سال با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد.

فتح الهی گفت: پس از ۱۲ سال از آغاز طرح به برخی از پایه‌های پل آسیب وارد شده بود که در چند روز گذشته ترمیم شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طول این پل ۳ هزار و ۴۳۰ متر و عرض آن ۳۲ متر است و ۲۵ متر هم از سطح آب دریا ارتفاع دارد.

افشار فتح الهی گفت: این طرح دارای چهار خط عبور خودرو، خطوط اضطراری و پیاده راه و یک خط عبور قطار است که در مدت ۳ و نیم سال ساخته می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای ساخت این طرح ۴۶۰ میلیون یورو اعتبار در نظر گرفته شده بود که ۸۰ میلیون یورو، در سال‌های گذشته هزینه شد.

افشار فتح الهی گفت: اکنون برای ساخت پل خلیج فارس ۳۸۰ میلیون یورو اعتبار نیاز است که بخشی از آن را دولت و منطقه آزاد قشم و بخشی دیگر را فاینانس خارجی تامین می‌کند.

او گفت: با بهره برداری از پل ملی خلیج فارس سالانه بیش از ۵ میلیون خودرو از این پل عبور می‌کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با بهره برداری از این طرح زمان رفت و آمد خودرو‌ها از بندرخمیر تا جزیره قشم از حدود دو ساعت، به ۵ دقیقه کاهش می‌یابد.

افشار فتح الهی گفت: این پل نقش مهمی در توسعه کریدور شمال- جنوب کشور و توسعه همه جانبه و پرسرعت جزیره قشم ایفا می‌کند.

او گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای تبدیل جزیره قشم به قطب نفت، گاز و پتروشیمی، توسعه زیرساخت‌های جزیره از جمله ساخت پل ضروری است.