غیرحضوری شدن احراز اشتغال به تحصیل فرزندان پسر بالای ۱۹ سال در تأمین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان از راه‌اندازی سرویس غیرحضوری و الکترونیکی احراز مراتب اشتغال به تحصیل فرزندان پسر بالای ۱۹ سال سن بیمه شدگان و مستمری بگیران تحت پوشش این سازمان در راستای توسعه خدمات غیرحضوری و بهره مندی از ابزارهای الکترونیکی خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز، عباس اکبری در جمع خبرنگاران، با بیان جزییاتی در خصوص این خبر اظهار کرد: تمامی بیمه شدگان و مستمری بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی، که دارای حساب کاربری فعال در درگاه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی هستند، از این پس می توانند مراتب اشتغال به تحصیل فرزندان پسر تحت تکفل خود را که بالای ۱۹ سال سن دارند، به صورت غیرحضوری و از طریق سرویس مذکور اعلام کنند.

وی افزود: علاوه بر بیمه شدگان و مستمری بگیران، فرزندان ذکور بالای ۱۹ سال سن و تحت تکفل آنها، در صورت ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در درگاه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی، می توانند بی واسطه نسبت به اعلام مراتب اشتغال به تحصیل خود از طریق سرویس مذکور اقدام نمایند.

اکبری تصریح کرد: اعلام مراتب اشتغال به تحصیل به صورت غیرحضوری، منوط به دریافت کد رهگیری (کد مجوز استعلام گواهی اشتغال به تحصیل) توسط متقاضی از سامانه استعلام مدرک تحصیلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نشانی اینترنتی https://estelam.msrt.ir و مطابق ضوابط اعلام شده در سامانه مذکور است.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: متقاضیان واجد شرایط، ظرف سه ماه پس از دریافت کد رهگیری موصوف، باید نسبت به اعلام آن از طریق درگاه غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی اقدام کنند؛ در غیر اینصورت، اعلام مراتب اشتغال به تحصیل و بهره مندی از خدمات مورد نظر، منوط به دریافت مجدد کد یادشده از سامانه ذی ربط خواهد بود.

وی اضافه کرد: پس از اعلام کد رهگیری توسط متقاضی واجد شرایط، استعلام موضوع اشتغال به تحصیل به صورت الکترونیکی از طریق سرویس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده و در صورت تائید و احراز مراتب، اطلاعات مربوطه در پایگاه سازمان تامین اجتماعی ذخیره و ملاک ارائه خدمات به ذینفع خواهد بود.

به گفته اکبری، اعتبار اطلاعات دریافتی از پایگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به منظور ارائه خدمات، با توجه به تاریخ تائید مراتب اشتغال به تحصیل، تا پایان نیمسال تحصیلی مربوطه بوده و برای دوره های تحصیلی بعدی، فرآیند دریافت کدرهگیری و استعلام، باید مجددا انجام شود.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت: با راه اندازی این خدمت غیرحضوری و به منظور حذف کاغذ و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، دریافت گواهی های اشتغال به تحصیل صادره از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فاقد موضوعیت است و صرفا در موارد ضروری و در صورت عدم امکان استعلام الکترونیکی (به دلیل اختلال در شبکه، نقص در اطلاعات پایگاه ذی ربط و …)، رسیدگی به درخواست مراجعین حضوری بر اساس گواهی الکترونیکی صادره از سامانه سجاد، همچون گذشته بلامانع است.