مدیرعامل شرکت تأمین و توسعه زیرساخت خلیج فارس خبر داد؛

فاز دوم طرح انتقال پساب به صنایع غرب بندرعباس پنجشنبه کلنگ‌زنی می‌شود

مدیرعامل شرکت تأمین و توسعه زیرساخت خلیج فارس گفت: فاز دوم ساماندهی و انتقال پساب به صنایع غرب بندرعباس روز پنجشنبه کلنگ زنی می‌شود که شامل پروژه بازسازی و ارتقای ظرفیت تصفیه خانه موجود و ایستگاه پمپاژ اصلی است.

به گزارش تیلا نیوز، شهروز شجاعی مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس ظهر امروز در یک نشست خبری اظهار کرد: این شرکت در سال ۹۹ با مشارکت بنگاه‌های اقتصادی استان تاسیس شد و اکنون با ۷ سهام‌دار به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه از بین سهام‌داران سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با سهم 16 درصدی، نقش کلیدی را ایفا می‌کند و شرکت‌های فولاد هرمزگان جنوب، پالایشگاه بندرعباس، صبا فولاد خلیج فارس، صنایع ملی مس ایران، فولاد ستاره سیمین هرمز و گروه سرمایه گذاری ارزش در این شرکت سهام دارند، افزود: این شرکت متمرکز بر اجرای طرح انتقال پساب فاضلاب بندرعباس به صنایع غرب این شهر است.

شجاعی درباره وضعیت فاضلاب شهر بندرعباس در زمان شروع بکار این شرکت، افزود: ۶۰ درصد تاسیسات در زمان بهره برداری مجدد از مدار خارج شده بود و همچنین با توسعه شهری فاضلاب تولیدی نیز افزایش داشت و در شرایطی که ۲۰ سال از عمر تاسیسات گذشته بود و ما روی بهره برداری کار کردیم تا شرایط پایداری ایجاد کنیم.

مدیرعامل این شرکت بیان داشت: اکنون پس از یک سال برخی از اصلی‌ترین شاخص‌های آلاینده در پساب خروجی تاسیسات همچون COD در بعضی از ماه‌های سال‌جاری به حد استاندارد رسیده و اوضاع به مراتب بهتر از گذشته است.

به گفته شجاعی در تلاشیم تا بتوانیم مشکلی که سال‌هاست زندگی مردم بندرعباس و استان را تحت تاثیر قرار داده است حل کنیم و برای این امر الگوسازی در کشور صورت گیرد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این طرح گفت: پروژه بازسازی و ارتقا ظرفیت تصفیه خانه موجود و ایستگاه پمپاژ اصلی (از ۶۴ هزار متر مکعب در شبانه روز به ۱۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز) پنجشنبه صبح کلنگ‌زنی خواهد شد.

شجاعی در پایان تاکید کرد: این پروژه تضمین کننده پایداری متوازن مستمر توسعه پایدار صنعت و کلان شهر بندرعباس با رویکرد شهر پایدار و زیست محور خواهد بود و با بازچرخانی پساب شاهد عدم ورود فاضلاب به خلیج فارس خواهیم بود و نیاز صنعت به آب سدها و حق آبه مردم و کشاورزان کمتر خواهد شد.