با حضور رییس جمهور؛

فاز نخست پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم به بهره برداری رسید

فاز نخست پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم با ظرفیت تبدیل روزانه ۳۵ هزار بشکه نفت خام بشکه سنگین به فرآورده های نفتی سبک تر در قشم توسط رییس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش تیلا نیوز، پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم روزانه ۱۶ هزار بشکه قیر و ۱۹ هزار بشکه برش های سبک نفتی تولید خواهد کرد.این پالایشگاه ۸۵۰ میلیون دلار در سال فروش محصول خواهد داشت و محصولات آن جنبه صادراتی دارد.

فاز نخست این پالایشگاه در زمان ساخت برای ۵ هزار نفر اشتغالزایی داشته و هم اکنون ۳۰۰ نفر در آنجا مشغول به کار هستند. احداث این پروژه از سال ۹۶ آغاز شده و ظرف مدت ۴ سال در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیون یورو به بهره برداری رسیده و سرمایه گذار این پروژه هلدینگ شرکت گسترش انرژی پاسارگاد است.

روز گذشته هم فاز دوم این پروژه به‌منظور افزایش ظرفیت به ۱۰۰ هزار بشکه خوراک و بهبود کیفیت محصولات توسط وزیر نفت کلنگ‌زنی شد. خوراک فازدوم این پالایشگاه ۶۰ هزار بشکه در روز میعانات گازی است و در فاز دوم تولید بنزین، گاز مایع و HEAVY END با کیفیت یورو ۵ دارد و فاز دوم آن با اعتبار ۴۶۰ میلیون یورو در مدت سه و نیم سال به بهره‌برداری می‌رسد.