فرمانده انتظامی استان: مصالحه ۷۱ درصدی پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان گفت: ۷۱ درصد از پرونده های ارجاعی به دوایر مشاوره کلانتری ها از ابتدای سال جاری منجر به صلح و سازش شده است.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از فارس، سردار غلامرضا جعفری نقش مشاوره و مددکاری پلیس را در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر دانسته و گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، خیانت‌های زناشویی، اعتیاد و توانمندسازی اقشار مختلف اجتماع و بحران‌های روانی از اهداف مشاوره و مددکاری پلیس است.

وی با بیان اینکه همه ما اغلب در معرض مشکلات و مسائلی قرار می‌گیریم که به دلیل محدود بودن دانش و تجربیات، به همفکری با مشاوران خبره و متبحر نیاز پیدا می‌کنیم، افزود: تحولات و تغییراتی که در زندگی رخ می‌دهد، گاهی ما را دچار اضطراب، تردید، نگرانی، تعارض و حتی بحران می‌سازد.

این مقام انتظامی استان با اشاره به اینکه مشاوره، یک فرآیند رشدی است که از طریق آن به اشخاص کمک می‌شود که اهداف خود را مشخص کنند، بیان داشت: مشاوره موجب می‌شود که افراد تصمیم‌گیری مناسب داشته باشند و مسائل فردی، اجتماعی و تحصیلی خود را حل کنند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در ادامه فعالیت‌های مرکز و دوایر مشاوره کلانتری‌های سطح استان را از ابتدای سال جاری تاکنون تشریح کرده و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون 3 هزار 793 نفر به مرکز مشاوره و دوایر مشاوره کلانتری‌های استان مراجعه کرده اند که از این تعداد، 817 نفر مراجعان به مرکز مشاوره و 2 هزار 976 نفر مراجعان به دوایر مشاوره کلانتری‌ها را تشکیل می دهند.

سردار جعفری در ادامه با بیان اینکه تنوع مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره مشکلات خانوادگی با 53 درصد، مشکلات تربیتی با 5/9 درصد، مشاوره تحصیلی با 3 درصد، مشکلات روانی با 11 درصد، مشاوره فردی با 2/9درصد، مشاوره ازدواج با 7 درصد، و بقیه مشکلات حقوقی و شغلی بوده اند، بیان داشت: همچنین تنوع مراجعان به دوایر مشاوره کلانتری‌ها نیز به ترتیب مشکلات خانوادگی با 6/31 درصد، نزاع و درگیری با 5/28 درصد، مشکلات حقوقی با 1/27 درصد، مشکلات اجتماعی با 9/8 درصد و مابقی نیز سایر مشکلات می باشند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در پایان با بیان اینکه مرکز و دوایر مشاوره کلانتری های سطح استان همه روزه آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان در بسیاری از زمینه‌های خانوادگی، روانشناختی، تربیتی، روان سنجی، ازدواج، حقوقی می باشند، از عموم شهروندان فهیم استان خواست، جهت دریافت خدمات مشاوره‌ای به آدرس بندرعباس -چهار راه مطهری- ضلع شمالی مصلی جدید ، مرکز مشاوره آرامش مراجعه و یا با شماره های 21821642 تماس حاصل کرده و در سطح شهرستان ها نیز به کلانتری ها مراجعه کنند.