فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان/ امروز در بیشتر نقاط رگبار باران، رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود/ شدت بارش‌ها در برخی از مناطق استان

با ورود موج بارشی به هرمزگان،امروز هوای استان ابری و بارانی و دریا نیز مواج است.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، موج بارشی از سمت غرب وارد استان شده و امروز در بیشتر نقاط سبب رگبار باران، رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

بارش‌ها در مناطق غربی، شمالی و شرقی استان و همچنین جزایر کیش و لاوان شدید است و سبب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها می‌شود.

توصیه می‌شود که مردم از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات ، فعالیت‌های کوهنوردی و سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

دریا نیز امروز و فردا با افزایش سرعت باد‌های شمال غربی مواج و متلاطم خواهد بود و بیشینه سرعت باد به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۵۰ سانتی متر خواهد رسید.

توصیه می‌شود که در این مدت شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها اتخاذ شود.

از لحاظ دمایی از فردا چهارشنبه تا اوایل هفته آینده کاهش محسوس دمای کمینه (۲ تا ۵ درجه) به ویژه در مناطق شمالی و ارتفاعات استان پیش بینی می‌شود.

از بعدازظهر چهارشنبه تا پایان هفته جاری نیز با نفوذ سامانه پرفشار سرد به استان برای مناطق شرقی و مرکزی و تنگه هرمز وزش باد‌های نسبتا شدید شمال شرقی (نعشی) با احتمال گرد و غبار و مواج شدن آب‌های تنگه هرمز و دریای عمان پیش بینی می‌شود.