فینال جام جهانی قطر با ۴ احتمال تاریخ ساز

احتمال دارد در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، ۴ اتفاق رخ دهد که تا کنون در تاریخ سابقه نداشته است.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار و تیم‌های فینالیست مشخص خواهد شد.

آرژانتین، مراکش، کرواسی و فرانسه چهار تیم حاضر در این مرحله هستند. شاگردان دشان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی باید با شگفتی‌ساز این دوره یعنی مراکش دیدار کنند و کرواسی، فینالیست دوره گذشته با آرژانتین برای رسیدن به فینال رقابت خواهد کرد.

با توجه به تیم‌های حاضر در نیمه نهایی، احتمالات تاریخی جالبی را می‌توانیم انتظار بکشیم؛

🔹اولین قهرمانی مسی در جام جهانی

لیونل مسی و آرژانتین در پنجمین ماموریت خود برای فتح جام، شرایط ایده‌آل تری نسبت به هر دوره دیگری دارند. آن‌ها با غلبه بر هلند راهی نیمه نهایی شدند و باید از سد کرواسی بگذرند تا فینالیست شوند. آرژانتین که از سال ۱۹۸۶ به بعد طعم قهرمانی در جام جهانی را نچشیده، در جام جهانی ۲۰۱۴ با مسی تا فینال پیش رفت، اما با قبول شکست مقابل آلمان از کسب جام بازماند.

حالا در صورتی که البی‌سلسته بتواند به فینال راه یافته و آنجا هم پیروز شود، لئو مهمترین صفر فوتبالی خود را بعد از سال‌ها پاک خواهد کرد.

🔹مراکش، اولین قهرمان از قاره آفریقا

گرچه خیلی بعید به نظر می‌رسد، اما اگر شگفتی‌های مراکش در دو بازی دیگر هم ادامه یابد، این تیم به اولین قهرمان آفریقایی تاریخ جام جهانی تبدیل خواهد شد.

🔹اولین جام قهرمانی کرواسی

در سمت مقابل اگر کرواسی بتواند از سد آرژانتین گذشته و سپس برخلاف دوره قبل، پیروز دیدار فینال شود، برای اولین بار در تاریخ، جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد.

🔹اولین قهرمانی یک تیم یک تیم پس از ۶۰ سال

برنده دیدار نیمه نهایی دیگر این دوره هم می‌تواند تاریخ‌ساز شود. در صورتی که فرانسه از سد مراکش گذشته و فینال را هم پیروز شود، بعد از ۶۰ سال به اولین تیمی تبدیل خواهد شد که دو دوره متوالی قهرمان می‌شود.

پیش از این برزیل (۵۸ و ۶۲) و ایتالیا (۳۴ و ۳۸) موفق به انجام چنین کاری شده بودند.