مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خبر داد؛

پیش بینی وزش باد نسبتاً شدید و مواج شدن دریا / رگبار پراکنده باران در ارتفاعات شمال و شرق استان

لزوم احتیاط در ترددهای دریایی به دلیل شرایط نامناسب جوی دریایی در خلیج فارس / پیش بینی وزش باد نسبتأ شدید و پدیده گرد و خاک و مواج شدن دریا / رگبار پراکنده باران در ارتفاعات شمال و شرق استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: خروجی نقشه ها و مدل های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر ناپایداری وضعیت جوی  و دریایی است که موجب اختلال در تردد های دریایی در مناطق ساحلی و فراساحلی، آسیب به شناورهای سبک و تورهای صیادی خواهد شد.

به گزارش تیلا نیوز، مهرداد حسن زاده ضمن اعلام این خبر افزود: طبق اعلام هواشناسی وزش باد شدید جنوب شرقی تا حداکثر ۴۷ کیلومتر در ساعت (۲۶نات)، افزایش ارتفاع موج تا ۱۸۰ سانتیمتر (۶ پا)، احتمال گرد و خاک و کاهش دید افقی را طی روزهای شنبه تا سه شنبه خواهیم داشت.

وی به منطقه های تحت تاثیر این سامانه جوی اشاره کرد و گفت: این سامانه بر مناطق دریایی استان بویژه دریای عمان و تنگه ی هرمز و جزایر خلیج فارس مانند جاسک، سیریک، لارک، هنگام، قشم، ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک، سیری تأثیر خواهد گذاشت.

حسن زاده به توصیف سامانه مورد انتظار پرداخت و بیان کرد: سامانه مونسونی از تاریخ شنبه ۱۵ خرداد ماه تا سه شنبه ۱۸ خردادماه سال جاری فعال خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: رگبار پراکنده باران و رعد و برق با احتمال وقوع تگرگ، افزایش لحظه ای سرعت باد و گرد و خاک از جمله پیش بینی های هواشناسی استان در پی ورود این سامانه جوی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: بالا آمدن آب رودخانه ها ی فصلی و احتمال جاری شدن سیلاب، کاهش موقتی دید افقی از دیگر وضعیت مخاطره آمیز این سامانه است.

وی تاکید کرد: این سامانه همچنین ارتفاعات استان با تاکید بر مناطقی چون بشاگرد و حاجی آباد را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اعلام وضعیت هشدار از هم استانی عزیز خواست که با توجه به مواج شدن دریا از تردد شناورهای سبک خودداری کنند، تمهیدات لازم در خصوص ترددد های شناورهای مسافربری و تجاری صورت پذیرد.

حسن زاده خاطر نشان کرد: با توجه به وقوع بارشهای رگباری در ارتفاعات، هم استانی های عزیز از تردد در حاشیه رودخانه ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.