محرومیت بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز کم برخوردار از دسترسی به تبلت

ایلنا نوشت: معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای معاونین گفت: بر اساس آخرین آمار بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز کم برخوردار از دسترسی به تبلت محروم هستند.

سید جواد حسینی گفت: زیر بنای این پروژه‌ها ۴۲ هزار و ۸۶ متر مربع است که شامل ۳۴ مدرسه، ۳ سالن ورزشی و ۷ پروژه دیگر مرتبط با آموزش و پرورش استثنایی است.

وی افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۲ پروژه شامل ۱۱ مدرسه و یک مرکز جامع تشخیصی، آموزشی و توانبخشی نیز کلنگ زنی خواهد شد.

حسینی با ارائه آخرین آمار برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری گفت: تا کنون یک میلیون ۴۳۹ هزار و ۶۱۷ نوآموز بدو ورود به دبستان معادل با ۹۸ درصد در برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان نوبت گیری کرده‌اند که از این تعداد یک میلیون ۴۰۲ هزار و ۵۴۹ نوآموز معادل با ۹۵.۵ درصد ارزیابی شده اند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۱۹ هزار نوآموز معادل با ۱۰.۱۸ درصد ارجاع هوش تخصصی، ۱۹ هزار و ۴۳۵ نوآموز معادل با ۱.۶۶ درصد ارجاع شنوایی، ۵۲ هزار و ۱۴۴ نوآموز معادل با ۴.۴۶ درصد ارجاع بینایی و ۲ هزار و ۲۱۱ نوآموز معادل با ۲ درصد ارجاع جسمی حرکتی و ۴۵۲ نوآموز معادل با ۰.۰۴ درصد ارجاع اتیسم شده اند.

وی افزود: هم چنین ۹ هزار و ۳۳۷ دانش آموزان معادل با ۹۷.۱۷ درصد تست جهش تحصیلی را انجام داده‌اند و ۳۸ هزار و ۱۷۴ نوآموز بدو ورود به پیش دبستان نیز در برنامه سنجش نوبت گیری کرده اند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درخصوص مشکلات سامانه سیدا گفت: در حال حاضر ثبت نام و ارزشیابی در مقطع پیش دبستان، دبستان و پیش حرفه‌ای و متوسطه حرفه‌ای مشکلی ندارد و در حال انجام است و مشکلات کلاس‌های چند پایه و صدور کارنامه مقطع پیش حرفه‌ای نیز در حال حل شدن است.

حسینی در زمینه ثبت و سفارش کتب درسی گفت: توزیع کتب درسی در مقطع پیش دبستان، دبستان، پیش حرفه‌ای و متوسطه حرفه‌ای در حال انجام است و تاکنون ۹۰ درصد کتاب‌های بریل نیز در استان‌ها توزیع شده است.

جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز کم برخوردار از دسترسی به تبلت محروم هستند گفت: بخشی از این نیاز از طریق اعتبار هوشمندسازی مدارس و توسط سازمان نوسازی مدارس تامین خواهد شد.