محمود صباحی زاده به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علمی و کاربردی هرمزگان معرفی شد

در مراسمی محمود صباحی زاده به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علمی و کاربردی هرمزگان منصوب شد.

به گزارش تیلا نیوز، در مراسمی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان، از زحمات «مهدی میرزاده کوهشاهی» رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان تقدیر و «محمود صباحی زاده» به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی شد.

مهدی فتحی مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه علمی کاربردی کشور در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که نسبت به برگزاری دوره‌های خاص در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و دوره‌های تکمیلی با مجوزهایی صادره دوره‌های خاصی را برگزار می‌کند.

وی افزود: ما ۳۲ واحد استانی و ۵۷۱ مرکز آموزش علمی کاربردی در کشور داریم که این مراکز در بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف و به صورت مراکز غیرانتفاعی و دولتی فعالیت خود را انجام می‌دهند.

فتحی بیان کرد: ما در دانشگاه علمی کاربردی ۹۰۰ برنامه درسی داریم‌ و این هم از خصوصیات خاص این دانشگاه در تدوین طراحی و بازنگری برنامه‌های درسی است. طول عمر برنامه‌های درسی دانشگاه کوتاه است و به شکلی نیست که یک برنامه درسی را سال‌ها ادامه دهیم. حدوداً بیش از هزار برنامه درسی آموزش عالی تکمیلی در کشور داریم که در دوره‌های کوتاه‌مدت به صورت تک‌درس در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند و البته سیاست دانشگاه توسعه و بحث دوره‌های آموزش عالی است که برای سطوح مختلف تحصیلی دانشگاه از آن استفاده کرد.

مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه علمی کاربردی کشور بیان کرد: این دانشگاه در ۴ گروه صنعت، مدیریت خدمات اجتماعی، کشاورزی و فرهنگ و هنر فعالیت خودش را انجام می‌دهد. ۳۷ هزار مدرس علمی کاربردی داریم که فرآیند صلاحیت و جذب آن‌ها به صورت کاملاً علمی طی می‌شود. همچنین تعدادی مدرسان خبره داریم که الزامی به داشتن مدرک کارشناسی ارشد ندارند و در رشته‌های خاصی چون طلا، جواهر، کشاورزی و حوزه‌های مختلف از ظرفیتشان استفاده می‌شود.

فتحی اضافه کرد: همچنین ۲۲۰ هزار دانشجو و ۲ میلیون نفر دانش‌آموخته داریم که تا به امروز از دانشگاه علمی کاربردی فارغ‌التحصیل شده‌اند و به جرئت می‌توانیم بگوییم بالای ۷۰ درصد دانشجویان فارغ‌التحصیل ما شاغل شده و در بخش‌های مختلف کشور مشغول به کار هستند و تعدادی از آنان نیز اشتغال آفرینی کرده‌اند.

وی اظهار کرد: همچنین ۱۱ مرکز رشد و ۱۰۶ مرکز نوآوری در دانشگاه داریم که با توجه به سیاست‌های جدید دانشگاه در کنار مراکز صنعتی قرار گرفته‌اند و با تفاهم‌نامه‌ای که اخیراً با معاونت علمی ریاست جمهوری بسته شد ما مجوز ایجاد خانه‌های خلاق را نیز گرفتیم.

🔹دانشگاههای هرمزگان مولود انقلاب هستند

احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این مراسم بیان داشت: این افتخار را داریم که دانشگاه‌های استان در جمهوری اسلامی تشکیل شده‌اند و البته در آموزش عالی ۴۰ سال عمر زیادی نیست؛ از این رو باید تلاش کنیم تا ظرفیتی‌های بالقوه‌ای که در دانشگاه‌های استان وجود دارد را عملیاتی کنیم.

وی تصریح کرد: هرمزگان استانی دریایی است و باید بتوانیم ظرفیت‌های موجود در این حوزه از جمله در بخش‌های کشتی‌سازی، صنایع گردشگری، ورزش‌های دریایی، انرژی از دریا را عملیاتی کنیم.

کامرانی بیان کرد: خوشبختانه سند دانش‌بنیان استان در استانداری هرمزگان تهیه و به عنوان یک الگو به وزارت کشور ارسال شده و این خود می‌تواند یک تحول بزرگ ایجاد کند. ارتباط صنایع با دانشگاه یکی از برنامه‌های مهمی است که می‌تواند در این زمینه نقشه راه باشد.