همزمان با هفتمین روز از دهه فجر؛

مدرسه ۶ کلاسه شهید لندی در بندرخمیر به بهره برداری رسید

همزمان با هفتمین روز از دهه فجر مدرسه ۶ کلاسه شهید علی لندی با حضور استاندار هرمزگان در شهرستان بندر خمیر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تیلا نیوز، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان روز دوشنبه در مراسم افتتاح این مدرسه گفت: مدرسه شهید لندی درقالب ۶کلاس با زیر بنای۴۲۰ مترمربع در چهل و سومین بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران افتتاح و تقدیم دانش آموزان این مرزوبوم شد.

سیدفخرالدین هاشمی افزود: این مدرسه با مشارکت شرکت سیمان و اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان با هزینه ۴۲ میلیارد ریال احداث شده است.

وی بیان داشت: باتوجه به فداکاری نوجوان شجاع، شهید علی لندی یکی از مدارس استان هرمزگان در شهرستان بندرخمیر به نام این شهید نام‌گذاری شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان در ادامه با تمجید از رشادت و ایثار شهید لندی نوجوان ۱۵ ساله تاکید کرد: زیبنده کردن مدارس به نام زنده‌یاد «علی لندی» در واقع ادای دین به فداکاری و بزرگ‌منشی اوست، ایثار این نوجوان، درس بزرگی برای همه ماست که باید برای دانش‌آموزان نیز تداعی و بازگو شود.

«علی لندی» نوجوان ایذه‌ای پس از وقوع آتش‌سوزی در منزل یکی از همسایگان، ققنوس‌وار به دل آتش می‌زند و جان ۲ زن همسایه را که در میان شعله‌ها گرفتار بودند، نجات داد اما خودش دچار سوختگی شدید شد و چندی بعد بر اثر جراحات فراوان به دیدار معبود شتافت.

همزمان با دهه فجر بهره‌برداری از ۷۵ مدرسه در قالب ۳۰۷ کلاس درس با زیربنای۳۵ هزار و۶۶۷ مترمربع و هزینه ای افزون بر سه هزار میلیارد ریال آغاز شد.