مدیرعامل بنیاد برکت: پرداخت خسارت به منازل روستایی زلزله زده هرمزگان

مدیرعامل بنیاد برکت از پرداخت خسارت به ۱۳۰۰ خانه روستایی زلزله‌زده هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمد ترکمانه با اعلام این خبر اعلام کرد: به همه یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده از زلزله اخیر هرمزگان که در ۲۴ روستا واقع شده اند تا سقف ۱،۰۰۰ میلیارد ریال خسارت پرداخت می‌شود.

ترکمانه با تاکید بر اینکه همه خانه‌های روستایی استان هرمزگان از بیمه حوادث برخوردارند، گفت: در چند روز اخیر با انعقاد تفاهم‌نامه میان بیمه برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و استانداری هرمزگان ۹۱ هزار خانه در روستا‌های سراسر استان نیز تحت پوشش بیمه حوادث و آتش‌سوزی قرارگرفته است.

وی میزان پوشش بیمه خسارت هر یک از منازل روستایی مشمول این تفاهم‌نامه را در صورت وقوع زلزله، سیل و آتش‌سوزی حداکثر تا یک میلیارد ریال اعلام کرد.

ترکمانه خاطرنشان کرد: مبلغ پرداختی یادشده شامل ۷۰۰ میلیون ریال جهت مرمت و بازسازی و ۳۰۰ میلیون ریال جهت تهیه اثاثیه منزل لحاظ شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت با یادآوری سیاست این بنیاد برای گسترش بیمه حوادث خانه‌های روستایی در سراسر کشور گفت: یکی از برنامه‌های ویژه بنیاد در مناطق روستایی و کم برخوردار کشور؛ توسعه فرهنگ بیمه در این مناطق و ایجاد چتر حمایتی، آرامش و اطمینان خاطر برای روستاییان و محرومین از طریق پوشش بیمه‌ای مناسب در قبال خطرات ناشی از حوادث طبیعی و آتش‌سوزی است.

وی در زمینه تعداد نهایی خانه‌های روستایی برخوردار از بیمه روستایی گفت: تاکنون بیش از ۲ میلیون خانه روستایی در استان‌های مختلف از جمله لرستان، خوزستان، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان کرمان، گیلان، یزد و هرمزگان تحت پوشش بیمه حوادث شامل آتش‌سوزی، زلزله، انفجار، صاعقه، سیل، طغیان آب رودخانه‌ها، آتشفشان، توفان، تندباد، گردباد و ضایعات ناشی از آب برف و باران قرار گرفته‌اند.