مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان: ۶۸ هزار نفر در سیل هرمزگان خدمات امدادی دریافت کردند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: ۶۸ هزارو ۴۷۰ حادثه دیده در قالب ۱۳ هزار و ۷۰۹ خانوار در سیل هرمزگان از خدمات امدادی این جمعیت استفاده کردند.

به گزارش تیلا نیوز، مختار سلحشور روز دوشنبه در این خصوص افزود: ۲ هزار و ۲۲۹ دستگاه چادر، ۸هزار و ۱۹۹ تخته موکت، ۱۵ هزار و ۸۰۶ تخته پتو، ۴۱ هزار و ۳۰۲ کیلوگرم نایلون، ۸۷۳ سری بهداشتی و شست‌وشو، یک هزار و ۱۱۸ شعله والور، ۴۴۴ عدد فانوس و بخاری، ۴ هزار و ۳۱۹ بسته غذایی، ۴۰۶۰ بطری آب‌معدنی، ۵ هزار و ۲۶۶ قوطی کنسرو، ۱۰ هزار و ۹۲۰ کیلوگرم آردو ۵۰ سری ظروف در پی وقوع ۲ حادثه سیل در هرمزگان بین آسیب‌دیدگان توزیع شد.

وی ادامه داد: همچنین ۵۷۹ واحد مسکونی که دچار آبگرفتگی شده بودند از آب تخلیه و ۱۳ خودرو نیز رهاسازی شد و ۳۲ کمپ اسکان اضطراری در شهرستان‌های پارسیان، رودان، بندرعباس و میناب برای افرادی که منازلشان در سیل آسیب دیده بود برپا شد.

بارش باران و وقوع سیلاب در دی ماه در هرمزگان منجر به آسیب‌ به منازل مسکونی، زیرساخت ها و تخلیه برخی روستاها شد، از این رو امدادگران جمعیت هلال احمر از ساعات اولیه حادثه وارد میدان خدمت رسانی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر به گفت: کمپ های اِسکان اضطراری درحال حاضر جمع‌آوری شده است و چنانچه افرادی مراجعه کنند شرایط را بررسی و در صورت نیاز خدمت رسانی لازم انجام می‌شود.

سلحشور یادآور شد: خدمات رسانی امدادگران در قالب ۴۵۱ تیم عملیاتی انجام شد و نیروهای امدادی هلال احمر هرمزگان همچنان آماده امدادرسانی به هم استانی های عزیز در صورت بروز حوادث احتمالی هستند.

بارش های سیل آسا از ۱۱ دی ماه در موجب آسیب های بسیار به منازل مسکونی، زیرساخت ها و تخلیه برخی روستاها شد.