مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان: مطالعه ۵ هزار کیلومتر از رودخانه های هرمزگان به پایان رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: هم اکنون مطالعه پنج هزار کیلومتر از رودخانه های این استان که از سه سال پیش شروع شده بود، به پایان رسیده و مطالعه ۱۵ هزار کیلومتر دیگر نیز در دست انجام است.

به گزارش تیلا نیوز، جمشید عیدانی افزود: هرمزگان بیش از ۲۰ هزار کیلومتر رودخانه دارد که پنج هزار کیلومتر از آن نزدیک مراکز جمعیتی و مهم هستند.

وی با اشاره به اینکه سدیج در جاسک، شریفی در بشاگرد، زرانی در میناب، جاماش در بندرعباس، برآفتاب در حاجی‌آباد و کمشک در بستک از جمله رودخانه های مهم هرمزگان است، بیان داشت: مطالعه رودخانه‌های مهم و نزدیک مراکز جمعیتی قرار است تا پایان امسال به پایان برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان اظهارداشت: ساماندهی رودخانه‌های مهم و ایمن‌سازی مراکز جمعیتی همواره در دستورکار این شرکت قرار دارد و با تامین اعتبار لازم، عملیات ساماندهی، لایروبی و ایمن‌سازی این رودخانه‌ها نیز به تدریج انجام می شود.

طبق اعلام شرکت آب منطقه ای هرمزگان؛ وجود خلاقیت و نوآوری در طرح ساماندهی تمامی رودخانه‌های فصلی و دائمی استان هرمزگان با توجه به باران‌های سیل آسا و طغیان رودخانه‌ها یک امر ضروری به نظر می‌رسد بنا براین در هر منطقه از استان هرمزگان باتوجه به نیازهای موجود، می‌توان تمامی مسائل را رعایت کرد به نحوی که حتی هر طرح از جانب ساماندهی رودخانه‌ها می‌تواند پیوست های گردشگری، اجتماعی و اقتصادی را نیز به دنبال داشته باشد.

«از آنجایی که لایروبی و ساماندهی رودخانه ها برای جلوگیری از هرگونه خسارت جانی و مالی و همچنین حفظ سرمایه های ملی در این بخش بویژه پل ها و آبنماها یک ضرورت بوده لذا قانون‌گذار این اجازه را به شرکت‌ آب منطقه‌ای داده است که در صورت کمبود اعتبار، برای لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها از ظرفیت مصالح درون خود آن رودخانه‌ها استفاده کند.»